• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Hírek

  • 0
    A Musical History of Digital Startup Culture

    A Musical History of Digital Startup Culture by Hu, Cherie;

    Sorozatcím: Alternate Takes: Critical Responses to Popular Music;

      • 13% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 21.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        11 129 Ft (10 599 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 13% (cc. 1 447 Ft off)
      • Discounted price 9 682 Ft (9 221 Ft + 5% áfa)

    Beszerezhetőség

    Bizonytalan a beszerezhetőség. Érdemes még egyszer keresni szerzővel és címmel. Ha nem talál másik, kapható kiadást, forduljon ügyfélszolgálatunkhoz!

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó Bloomsbury Academic
    • Megjelenés dátuma 2022. március 24.
    • Kötetek száma Paperback

    • ISBN 9781501359514
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem224 oldal
    • Méret 228x152 mm
    • Nyelv
    • Illusztrációk 20 bw illus
    • 0

    Kategóriák

    Hosszú leírás:

    Startup language, culture and strategy--once seen as enemies to the music business--have permeated artists' careers and exerted significant influence over their creative decisions. From Kanye West's The Life of Pablo as "entertainment software" to Drake's meme-friendly video for "Hotline Bling" as "open source code," some of the music industry's biggest celebrities today are openly embracing tech rhetoric and strategy to inform their creative decisions.

    Tech companies like Napster, Spotify, and Facebook have exerted a significant influence on how artists market and promote their music. But what happens when artists begin to treat themselves as the technology? How does pop culture shift when artists start framing their success and popularity as an entrepreneurial and engineering problem, not just as a cultural or aesthetic problem?

    Using several actionable case studies across the past 50 years, from David Bowie to 3LAU, this book takes a deep-dive into the music written of, by, and for startup culture--and how this burgeoning creative scene is changing the meaning of artistry.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Part 1: A historical overview of music and startup culture
    1. Napster and Piracy: Startup culture as a threat to music culture
    2. "Rockstar Entrepreneurs": Startup culture as synonymous with music culture
    Part 2: Case studies
    3. Hits to Bits: The Artist as Data
    4. Remixes, Mashups and Memes: The Artist as Code
    5. Gaming the System: The Artist as Algorithm
    6. Fandom Kingdom: The Artist as Platform
    7. Agile Albums: The Artist as Prototype
    8. Buy the Same Tokens: The Artist as Currency
    9. Epilogue: The Artist as Machine

    Több