• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Hírek

  • 0
    Against Modern Football: Understanding Clubs Founded and Operated by Supporters

    Against Modern Football by Perasović, Benjamin; Brandt, Christian; Mustapić, Marko;

    Understanding Clubs Founded and Operated by Supporters

    Sorozatcím: Critical Research in Football;

      • 10% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 135.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        68 323 Ft (65 070 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 10% (cc. 6 832 Ft off)
      • Discounted price 61 491 Ft (58 563 Ft + 5% áfa)

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 1
    • Kiadó Routledge
    • Megjelenés dátuma 2024. november 20.

    • ISBN 9781032805405
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem274 oldal
    • Méret 234x156 mm
    • Súly 573 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 15 Illustrations, black & white; 15 Halftones, black & white
    • 774

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    This is the first book to offer in-depth analysis of the ?Against Modern Football? movement through the comparison of two AMF clubs. The movement has emerged in opposition to the rampant commercialisation of football and the lack of supporters? influence over the governance of the clubs they support.

    Több

    Hosszú leírás:

    This is the first book to offer in-depth analysis of the "Against Modern Football" movement through the comparison of two AMF clubs. The movement has emerged in opposition to the rampant commercialisation of football and the lack of supporters? influence over the governance of the clubs they support. 


    Drawing on long-term ethnographic research, the book examines the foundation, organisation and governance of new clubs set up by supporters as part of the AMF movement. Centred on detailed case studies of two clubs in particular?HFC Falke in Germany, founded in 2014, and Varteks Varaždin in Croatia, founded in 2011?the book explores supporter cultures and identity and considers the social processes at work in the foundation of new football clubs. By examining the unique local and national contexts in which HFC Falke and Varteks Varaždin have emerged, as well the broader international context that encompasses well-known AMF clubs such as FC United of Manchester, the book makes an important contribution to our understanding of supporters, their activism, the significance of football clubs, and social movements more broadly. 


    This book is fascinating reading for anybody with an interest in football, the sociology of sport, sport management, the politics of sport, social movements, subcultures, or ethnography.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Introduction,  1. Modern Football and Two National Contexts,  2. Supporters? Response,  3. Rebel Supporters and AMF Clubs,  4. Football Supporters Against Modern Football: Subculture, (Neo)Tribe, Social Movement, or Affective Alliance?,  5. Ethnographic Research at AMF Clubs: Behind the (Academic) Curtain,  6. Locating AMF Clubs: Case Studies of Falke and Varteks,  7. Supporters' Alienation and Emotions: Turning Points in the Foundation Process of AMF Clubs,  8. The Club Founding Process,  9. Club Governance and Organisation,  10. Supporter Culture and Identity,  11. After Our Research,  12. Conclusion

    Több