
Almost Eternal: Painting on Stone and Material Innovation in Early Modern Europe
Sorozatcím: Art and Material Culture in Medieval and Renaissance Europe; 10;
-
8% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár EUR 151.00
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 8% (cc. 5 124 Ft off)
- Discounted price 58 930 Ft (56 124 Ft + 5% áfa)
64 054 Ft
Beszerezhetőség
Bizonytalan a beszerezhetőség. Érdemes még egyszer keresni szerzővel és címmel. Ha nem talál másik, kapható kiadást, forduljon ügyfélszolgálatunkhoz!
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó BRILL
- Megjelenés dátuma 2018. március 29.
- ISBN 9789004315051
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem366 oldal
- Méret 235x155 mm
- Súly 679 g
- Nyelv angol 0
Kategóriák
Rövid leírás:
Ten authors offer novel accounts of the phenomenon of oil painting on stone surfaces in Northern and Southern Europe, from Sebastiano del Piombo?s invention at Rome in the sixteenth century to the material experimentation of later painters through the seventeenth century.
TöbbHosszú leírás:
Almost Eternal: Painting on Stone and Material Innovation in Early Modern Europe gathers together an international group of ten scholars, who offer a novel account of the phenomenon of oil painting on stone surfaces in Northern and Southern Europe. This technique was devised in Rome by Sebastiano del Piombo in the early sixteenth century and was practiced until the late seventeenth century. This phenomenon has attracted little attention previously: the volume therefore makes a significant and timely contribution to the field in the light of recent studies of materiality and the rise of technical Art History.
Contributors: Nadia Baadj, Piers Baker-Bates, Elena Calvillo, Ana Gonsalez Mozo, Anna Kim, Helen Langdon, Johanna Beate Lohff, Judith Mann, Christopher Nygren, Suzanne Wegmann, and Giulia Martina Weston.
Tartalomjegyzék:
Contents
Preface
Judith Mann
Acknowledgments
Piers Baker
-Bates
Elena Calvillo
List of Illustrations
Notes on Contributors
Introduction
Piers Baker
-Bates and Elena Calvillo
Part 1: Sebastiano del Piombo?s Invention and its Initial Influence
1 Uno Nuovo Modo di Colorire in Pietra: Technical Experimentation in the Art of Sebastiano del Piombo
Piers Baker
-Bates
2 Painted Stone: Idea and Practice in Italian Renaissance
Ana González Mozo
3 ?Un paragone con oro su?: Material Innovation, Invention and Sebastiano del Piombo?s Papal Portraiture
Elena Calvillo
Part 2: Ars et Natura: The Poetics and Collecting of Paintings on Stone
4 The Matter of Similitude: Stone Paintings and the Limits of Representation in Cavaliere d?Arpino?s Perseus and Andromedaand Jacques Stella?s Jacob?s Dream
Christopher J. Nygren
5 Antonio Tempesta?s Paintings on Stone and the Development of a Genre in 17th
-Century Italy
Johanna Beate Lohff
Plates 1
-15
6 Glances into Stone: Hans von Aachen?s Paintings on Stone
Susanne Wegmann
7 Painting on Stone and Metal: Material Meaning and Innovation in Early Modern Northern European Art
Nadia Baadj
Part 3: Other Materials, Metaphors, and Inventions
8 ?Painting the Eternal?: Micromosaic Materiality and Transubstantiation in an Icon of Christ at Santa Croce in Gerusalemme, Rom
Anna Marazuela Kim
9 Invention, Ambition and Failure: Niccol? Tornioli (1606
-51) and ?Il Segreto di Colorire il Marmo?
Giulia Martina Weston
10 Salvator Rosa: A Variety of Surfaces
Helen Langdon
Plates 16
-32
Index Több