ISBN13: | 9781032425924 |
ISBN10: | 103242592X |
Kötéstípus: | Puhakötés |
Terjedelem: | 172 oldal |
Méret: | 229x152 mm |
Súly: | 317 g |
Nyelv: | angol |
Illusztrációk: | 41 Illustrations, black & white; 35 Halftones, black & white; 6 Line drawings, black & white |
700 |
Szociológia általában, módszertan, kézikönyvek
Építőmérnöki tudományok, építőipar
Szoftverfejlesztés
CAD (számítógépes tervezés)
A számítástechnika biztonsági és egészségügyi vonatkozásai
Építészet
Építészet
További könyvek a számítástechnika területén
Néprajz általában
Környezetvédelem
Területszabályozás
Szociológia általában, módszertan, kézikönyvek (karitatív célú kampány)
Építőmérnöki tudományok, építőipar (karitatív célú kampány)
Szoftverfejlesztés (karitatív célú kampány)
CAD (számítógépes tervezés) (karitatív célú kampány)
A számítástechnika biztonsági és egészségügyi vonatkozásai (karitatív célú kampány)
Építészet (karitatív célú kampány)
Építészet (karitatív célú kampány)
További könyvek a számítástechnika területén (karitatív célú kampány)
Néprajz általában (karitatív célú kampány)
Környezetvédelem (karitatív célú kampány)
Területszabályozás (karitatív célú kampány)
Architecture in the Age of Human?Computer Interaction
GBP 36.99
Kattintson ide a feliratkozáshoz
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
This book investigates the spaces where architecture and computer science share a common set of assumptions and goals, using methods and objectives from architecture, ethnography, and human-computer interaction.
This book investigates the spaces where architecture and computer science share a common set of assumptions and goals, using methods and objectives from architecture, ethnography, and human?computer interaction (HCI).
Architecture and HCI depend on and borrow from each other, and even share some vocabulary in their divergent disciplinary agendas. The authors here unpack the past, present, and potential futures of architecture and the user interface, employing the lens of ethnography and ethnographic practices to launch this exciting cross-disciplinary inquiry. The goal is the creation of an interface that is able to connect the wide range of embodied architectural space, the modes of interaction afforded by computation, and the social process of creating meaningful places.
This will be of great interest to upper-level students and academics in the fields of architecture, human?computer interaction, and ethnography.
1. Introduction 2. Architecture: Theory and Practice 3. Human?Computer Interaction: Methods and Theory 4. Meaning: Interpretation and Ethnography 5. Affordance: Ecological and Social 6. Movement and Position 7. Information: Mobile, Proxemic, and Augmented Reality 8. Interaction: Digital Installations 9. Conclusion: Architectural User Interface