Architecture in the Age of Human?Computer Interaction - Sauda, Eric; Karduni, Alireza; Lanclos, Donna; - Prospero Internetes Könyváruház

Architecture in the Age of Human?Computer Interaction

 
Kiadás sorszáma: 1
Kiadó: Routledge
Megjelenés dátuma:
 
Normál ár:

Kiadói listaár:
GBP 135.00
Becsült forint ár:
69 032 Ft (65 745 Ft + 5% áfa)
Miért becsült?
 
Az Ön ára:

55 226 (52 596 Ft + 5% áfa )
Kedvezmény(ek): 20% (kb. 13 806 Ft)
A kedvezmény érvényes eddig: 2024. december 31.
A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
Kattintson ide a feliratkozáshoz
 
Beszerezhetőség:

Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 2-3 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Nem tudnak pontosabbat?
 
  példányt

 
Rövid leírás:

This book investigates the spaces where architecture and computer science share a common set of assumptions and goals, using methods and objectives from architecture, ethnography, and human-computer interaction.

Hosszú leírás:

This book investigates the spaces where architecture and computer science share a common set of assumptions and goals, using methods and objectives from architecture, ethnography, and human?computer interaction (HCI).


Architecture and HCI depend on and borrow from each other, and even share some vocabulary in their divergent disciplinary agendas. The authors here unpack the past, present, and potential futures of architecture and the user interface, employing the lens of ethnography and ethnographic practices to launch this exciting cross-disciplinary inquiry. The goal is the creation of an interface that is able to connect the wide range of embodied architectural space, the modes of interaction afforded by computation, and the social process of creating meaningful places.


This will be of great interest to upper-level students and academics in the fields of architecture, human?computer interaction, and ethnography.

Tartalomjegyzék:

1. Introduction  2. Architecture: Theory and Practice  3. Human?Computer Interaction: Methods and Theory  4. Meaning: Interpretation and Ethnography  5. Affordance: Ecological and Social  6. Movement and Position  7. Information: Mobile, Proxemic, and Augmented Reality  8. Interaction: Digital Installations  9. Conclusion: Architectural User Interface