ISBN13: | 9781032465388 |
ISBN10: | 1032465387 |
Kötéstípus: | Keménykötés |
Terjedelem: | 190 oldal |
Méret: | 246x174 mm |
Súly: | 512 g |
Nyelv: | angol |
Illusztrációk: | 34 Illustrations, black & white; 20 Illustrations, color; 34 Halftones, black & white; 20 Halftones, color |
582 |
A művészetről általában
Esztétika
Történettudomány általában, módszertana
Újkor (XIX/XX. század fordulójáig)
Művészettörténet általában
Klasszicizmus
XIX. sz.és XX. sz. első fele
A művészetről általában (karitatív célú kampány)
Esztétika (karitatív célú kampány)
Történettudomány általában, módszertana (karitatív célú kampány)
Újkor (XIX/XX. század fordulójáig) (karitatív célú kampány)
Művészettörténet általában (karitatív célú kampány)
Klasszicizmus (karitatív célú kampány)
XIX. sz.és XX. sz. első fele (karitatív célú kampány)
Art and Monist Philosophy in Nineteenth Century France From Auteuil to Giverny
GBP 140.00
Kattintson ide a feliratkozáshoz
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
This is a study of the relation between the fine arts and philosophy in France, from the aftermath of the 1789 revolution to the end of the nineteenth century, when a philosophy of being called ?monism? ? the concept of a unity of matter and spirit ? emerged and became increasingly popular among intellectuals, artists and scientists.
This is a study of the relation between the fine arts and philosophy in France, from the aftermath of the 1789 revolution to the end of the nineteenth century, when a philosophy of being called ?monism? ? the concept of a unity of matter and spirit ? emerged and became increasingly popular among intellectuals, artists and scientists.
Nina Athanassoglou-Kallmyer traces the evolution and impact of this monist thought and its various permutations as a transformative force on certain aspects of French art and culture ? from Romanticism to Impressionism ? and as a theoretical backdrop that paved the way to as yet unexplored aspects of a modernist aesthetic. Chapters concentrate on three major artists, Théodore Géricault (1791?1824), Eug?ne Delacroix (1798?1863) and Claude Monet (1840?1926), and their particular approach to and interpretation of this unitarian concept.
The book will be of interest to scholars working in art history, philosophy and cultural history.
Acknowledgments
Introduction. The Return of Lucretius
1. The Auteuil Salon and Ideology
2. Théodore Géricault. Soul and Body
3. Self and Nature. Delacroix and the Aesthetics of Unity
4. A Cosmic Vision. Monet's Giverny Circle
Bibliography
Index