ISBN13: | 9780367501631 |
ISBN10: | 0367501635 |
Kötéstípus: | Puhakötés |
Terjedelem: | 186 oldal |
Méret: | 246x174 mm |
Súly: | 340 g |
Nyelv: | angol |
Illusztrációk: | 23 Illustrations, black & white; 10 Illustrations, color; 23 Halftones, black & white; 10 Halftones, color; 1 Tables, black & white |
693 |
Referensz kiadványok, szótárak
A biológia általános kérdései
A művészetről általában
Esztétika
A fizika általános kérdései
Közgazdaságtan
Fuvarozás
XX-XXI. század filozófiája
További műszaki könyvek
Művészettörténet általában
XIX. sz.és XX. sz. első fele
Kulturális tanulmányok
Szervezetszociológia
Média és kommunikációtudomány általában
Referensz kiadványok, szótárak (karitatív célú kampány)
A biológia általános kérdései (karitatív célú kampány)
A művészetről általában (karitatív célú kampány)
Esztétika (karitatív célú kampány)
A fizika általános kérdései (karitatív célú kampány)
Közgazdaságtan (karitatív célú kampány)
Fuvarozás (karitatív célú kampány)
XX-XXI. század filozófiája (karitatív célú kampány)
További műszaki könyvek (karitatív célú kampány)
Művészettörténet általában (karitatív célú kampány)
XIX. sz.és XX. sz. első fele (karitatív célú kampány)
Kulturális tanulmányok (karitatív célú kampány)
Szervezetszociológia (karitatív célú kampány)
Média és kommunikációtudomány általában (karitatív célú kampány)
Art, the Sublime, and Movement
GBP 39.99
Kattintson ide a feliratkozáshoz
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
This book is a critical interdisciplinary approach to the study of contemporary visual culture and image studies, exploring ideas about space and place and ultimately contributing to the debates about being human in the digital age.
This book is a critical interdisciplinary approach to the study of contemporary visual culture and image studies, exploring ideas about space and place and ultimately contributing to the debates about being human in the digital age.
The upward and downward pull seem in a constant contest for humanity?s attention. Both forces are powerful in the effects and affects they invoke. When tracing this iconological history, Amanda du Preez starts in the early nineteenth century, moving into the twentieth century and then spanning the whole century up to contemporary twenty-first century screen culture and space travels. Du Preez parses the intersecting pathways between Heaven and Earth, up and down, flying and falling through the concept of being ?spaced out?. The idea of being ?spaced out? is applied as a metaphor to trace the visual history of sublime encounters that displace Earth, gravity, locality, belonging, home, real life, and embodiment.
The book will be of interest to scholars working in art history, visual culture, media and cultural studies, phenomenology, digital culture, mobility studies, and urban studies.