A termék adatai:
ISBN13: | 9781009573177 |
ISBN10: | 1009573179 |
Kötéstípus: | Puhakötés |
Terjedelem: | 100 oldal |
Méret: | 178x127x5 mm |
Súly: | 103 g |
Nyelv: | angol |
693 |
Témakör:
Behaviour Beyond the Text and the Morality Clause in Twenty-First-Century Publishing
Sorozatcím:
Elements in Publishing and Book Culture;
Kiadó: Cambridge University Press
Megjelenés dátuma: 2024. december 5.
Normál ár:
Kiadói listaár:
GBP 12.49
GBP 12.49
Az Ön ára:
5 902 (5 621 Ft + 5% áfa )
Kedvezmény(ek): 10% (kb. 656 Ft)
A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
Kattintson ide a feliratkozáshoz
Kattintson ide a feliratkozáshoz
Beszerezhetőség:
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Nem tudnak pontosabbat?
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Rövid leírás:
This Element is the first extended work to examine the morality clause's implementation in the UK publishing industry.
Hosszú leírás:
A morality clause allows contracting parties to terminate a contractual agreement with those who exhibit behaviour deemed unacceptable. Established in 1920s Hollywood, these contractual clauses are now found in twenty-first-century publishing agreements. This Element investigates the presence of the morality clause in the UK book publishing industry in relation to an increased focus on author behaviour beyond the text in the twenty-first-century, examining the way it operates within the publishing field in the context of behaviour perceived to be 'problematic'. It asserts the clause is perceived to be needed due to the emergence of social media and twenty-first-century social contexts combining to impact the author-reader relationship which, in turn, leads to author behaviour acting as a paratextual threshold to their work. This Element presents an analysis of the morality clause in practice, concluding the clause has the potential to further the power imbalance between author and publisher.
Tartalomjegyzék:
1. Introduction; 2. Behaviour Beyond the Text and The Author-Reader Relationship; 3. The Morality Clause in Practice; 4. Conclusion.