Behaviour Beyond the Text and the Morality Clause in Twenty-First-Century Publishing - Bullen, Chiara; - Prospero Internetes Könyváruház

Behaviour Beyond the Text and the Morality Clause in Twenty-First-Century Publishing
 
A termék adatai:

ISBN13:9781009573177
ISBN10:1009573179
Kötéstípus:Puhakötés
Terjedelem:100 oldal
Méret:178x127x5 mm
Súly:103 g
Nyelv:angol
693
Témakör:

Behaviour Beyond the Text and the Morality Clause in Twenty-First-Century Publishing

 
Kiadó: Cambridge University Press
Megjelenés dátuma:
 
Normál ár:

Kiadói listaár:
GBP 12.49
Becsült forint ár:
6 557 Ft (6 245 Ft + 5% áfa)
Miért becsült?
 
Az Ön ára:

5 902 (5 621 Ft + 5% áfa )
Kedvezmény(ek): 10% (kb. 656 Ft)
A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
Kattintson ide a feliratkozáshoz
 
Beszerezhetőség:

Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Nem tudnak pontosabbat?
 
  példányt

 
Rövid leírás:

This Element is the first extended work to examine the morality clause's implementation in the UK publishing industry.

Hosszú leírás:
A morality clause allows contracting parties to terminate a contractual agreement with those who exhibit behaviour deemed unacceptable. Established in 1920s Hollywood, these contractual clauses are now found in twenty-first-century publishing agreements. This Element investigates the presence of the morality clause in the UK book publishing industry in relation to an increased focus on author behaviour beyond the text in the twenty-first-century, examining the way it operates within the publishing field in the context of behaviour perceived to be 'problematic'. It asserts the clause is perceived to be needed due to the emergence of social media and twenty-first-century social contexts combining to impact the author-reader relationship which, in turn, leads to author behaviour acting as a paratextual threshold to their work. This Element presents an analysis of the morality clause in practice, concluding the clause has the potential to further the power imbalance between author and publisher.
Tartalomjegyzék:
1. Introduction; 2. Behaviour Beyond the Text and The Author-Reader Relationship; 3. The Morality Clause in Practice; 4. Conclusion.