
Brand Psychology
The Art and Science of Building Strong Brands
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 36.99
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 1 872 Ft off)
- Discounted price 16 848 Ft (16 046 Ft + 5% áfa)
18 720 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2023. november 17.
- ISBN 9781032373720
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem396 oldal
- Méret 234x156 mm
- Súly 680 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 58 Illustrations, black & white; 13 Illustrations, color; 3 Halftones, black & white; 7 Halftones, color; 55 Line drawings, black & white; 6 Line drawings, color; 36 Tables, black & white 803
Kategóriák
Rövid leírás:
Brand Psychology brings together theory and practice from the fields of psychology, design, and marketing to demystify the brand development process. It explores the behavioral science behind brand building, looking at the psychological principles at play whenever a brand is built and communicated.
TöbbHosszú leírás:
Brand Psychology brings together theory and practice from the fields of psychology, design, and marketing to demystify the brand development process. It explores the behavioral science behind brand building, looking at the psychological principles at play whenever a brand is built and communicated.
Backed by research from various fields of psychology, the book presents practical insights for developing memorable brands through its interdisciplinary character, and emphasis on digital channels. Throughout the book, readers will learn to apply concepts from brand psychology, social learning and persuasion, identity design, and sensory branding to attract and retain their ideal customers. Each chapter presents insights from academic consumer behavior studies, real-life cases from inspiring brands, and unique visual learning tools including infographics, worksheets, and timelines. Ultimately, it serves as a tool to bridge the gap between scientists and entrepreneurs, offering clear, research-backed ideas to drive brand growth and reach human beings in a meaningful way during a time of independent brands and global connectivity. This transformative book shows readers how to:
- Develop memorable brands that resonate with their target audience
- Create powerful brand stories, archetypes, and strategies for growth
- Navigate brand management with mindful communication and active shaping of associations
Containing cutting-edge brand-building tools, this book is a must-read for students and practitioners in brand management, marketing, design management, graphic design, business, advertising, and related spaces that aim to craft an identity that turns heads and hearts.
TöbbTartalomjegyzék:
Introduction
Chapter 1: Welcome to the world of branding
Chapter 2: Defining "Brand"
Chapter 3: Brand equity & management
Section 1 Introduction: Story
Chapter 4: Brand Story
Chapter 5: Self-brand identification
Chapter 6: Research, segmentation, and personas
Chapter 7: Associations & positioning
Chapter 8: Naming
Chapter 9: Pricing
Chapter 10: Personality & voice
Section 2 Introduction: Symbols
Chapter 11: The Brandverse
Chapter 12: Visual perception
Chapter 13: Logo design
Chapter 14: Typography
Chapter 15: Color
Chapter 16: Applications, packaging and systems
Section 3 Introduction: Strategy
Chapter 17: Building strong brand relationships
Chapter 18: Understanding channels
Chapter 19: Designing memorable brand experiences
Chapter 20: Brand portfolio management: extensions, architecture & rebranding
Chapter 21: Brand intelligence
Conclusion
Több