ISBN13: | 9780367631215 |
ISBN10: | 03676312111 |
Kötéstípus: | Puhakötés |
Terjedelem: | 294 oldal |
Méret: | 234x156 mm |
Súly: | 453 g |
Nyelv: | angol |
Illusztrációk: | 27 Illustrations, black & white; 27 Halftones, black & white |
700 |
Szociológia általában, módszertan, kézikönyvek
A művészetről általában
Táncművészet, balett
Színházművészet
Területi, regionális tanulmányok
Ázsia történelme
További képzőművészeti ágak
Kulturális antropológia
Szociológia általában, módszertan, kézikönyvek (karitatív célú kampány)
A művészetről általában (karitatív célú kampány)
Táncművészet, balett (karitatív célú kampány)
Színházművészet (karitatív célú kampány)
Területi, regionális tanulmányok (karitatív célú kampány)
Ázsia történelme (karitatív célú kampány)
További képzőművészeti ágak (karitatív célú kampány)
Kulturális antropológia (karitatív célú kampány)
Butoh, as Heard by a Dancer
GBP 39.99
Kattintson ide a feliratkozáshoz
This book explores the origins of Butoh in postwar Japan through orality and transmission, in conjunction with an embodied research approach.
This book explores the origins of Butoh in post-war Japan through orality and transmission, in conjunction with an embodied research approach.
The book is a gathering of seminal artistic voices ? Yoshito Ohno, Natsu Nakajima, Yukio Waguri, Moe Yamamoto, Masaki Iwana, Ko Murobushi, Yukio Suzuki, Takao Kawaguchi, Yuko Kaseki, and the philosopher, Kuniichi Uno. These conversations happened during an extended research trip I made to Japan to understand the context and circumstances that engendered Butoh. Alongside these exchanges are my reflections on Butoh?s complex history. These are primarily informed by my pedagogical and performance encounters with the artists I met during this time, rather than a theoretical analysis. Through the words of these dancers, I investigate Butoh?s tendency to evade categorization. Butoh?s artistic legacy of bodily rebellion, plurality of authorship, and fluidity of form seems prescient and feels more relevant in contemporary times than ever before.
This book is intended as a practitioner's guide for dancers, artists, students, and scholars with an interest in non-Western dance and dance history, postmodern performance, and Japanese arts and culture.
List of figures
Preface
Introduction: Dust is Time?s Body
Chapter 1. EMERGENCE: The First Collaborators
Chapter 2. STRUCTURE: The Students
Chapter 3. DISPERSION: The Mavericks
Chapter 4. COMPLEXITY: A Contemporary Generation
Chapter 5. EXHAUSTION: The Future of Butoh
Index