ISBN13: | 9780367458225 |
ISBN10: | 0367458225 |
Kötéstípus: | Keménykötés |
Terjedelem: | 188 oldal |
Méret: | 234x156 mm |
Súly: | 453 g |
Nyelv: | angol |
Illusztrációk: | 77 Illustrations, black & white; 77 Halftones, black & white; 4 Tables, black & white |
429 |
Szociológia általában, módszertan, kézikönyvek
Területi, regionális tanulmányok
Humoros kiskönyvek
Irodalomtörténet
Történettudomány általában, módszertana
Antológiák
Kulturális tanulmányok
Politika általában, kézikönyvek
Képregény, manga: humor
Szociológia általában, módszertan, kézikönyvek (karitatív célú kampány)
Területi, regionális tanulmányok (karitatív célú kampány)
Humoros kiskönyvek (karitatív célú kampány)
Irodalomtörténet (karitatív célú kampány)
Történettudomány általában, módszertana (karitatív célú kampány)
Antológiák (karitatív célú kampány)
Kulturális tanulmányok (karitatív célú kampány)
Politika általában, kézikönyvek (karitatív célú kampány)
Képregény, manga: humor (karitatív célú kampány)
Cartooning China
GBP 135.00
Kattintson ide a feliratkozáshoz
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
This book explores the series of cartoons of China and the Chinese that were published in the popular British satirical magazine Punch over a sixty-year period from 1841-1901.
This book explores the series of cartoons of China and the Chinese that were published in the popular British satirical magazine Punch over a sixty-year period from 1841 to 1901.
Filled with political metaphors and racial stereotypes, these illustrations served as a powerful tool in both reflecting and shaping notions and attitudes towards China at a tumultuous time in Sino-British history. A close reading of both the visual and textual satires in Punch reveals how a section of British society visualised and negotiated with China as well as Britain?s position in the global community. By contextualising Punch?s cartoons within the broader frameworks of British socio-cultural and political discourse, the author engages in a critical enquiry of popular culture and its engagements with race, geopolitical propaganda, and public consciousness.
With a wide array of illustrations, this book in the Global Perspectives in Comics Studies series will be an important resource for scholars and researchers of cultural studies, political history and Empire, Chinese studies, popular culture, Victoriana, as well as media studies. It will also be of interest to readers who want to learn more about Punch, its history, and Sino-British relations.
List of illustrations
Series editor?s preface
Acknowledgements
1 Introduction
2 ?Gentlemen, the cartoon!?: the men behind the magazine
3 ?Punch is an English Institution?: the attitude of the magazine
4 ?A Chinese Puzzle?: the trajectory of negating China
5 ?A Legacy of Discord?: war and rebellion
6 Conclusion
Bibliography
Index