
Claes Oldenburg's Theater of Vision
Poetry, Sculpture, Film, and Performance Art
Sorozatcím: Routledge Research in Art History;
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 42.99
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 2 176 Ft off)
- Discounted price 19 581 Ft (18 649 Ft + 5% áfa)
21 757 Ft
Beszerezhetőség
Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2025. május 27.
- ISBN 9781032450926
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem256 oldal
- Méret 246x174 mm
- Súly 453 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 55 Illustrations, black & white; 20 Illustrations, color; 55 Halftones, black & white; 20 Halftones, color 700
Kategóriák
Rövid leírás:
In four chronologically organized chapters, this study traces the conceptual dependence and deep connectivity among Claes Oldenburg?s poetry, sculpture, films, and performance art between 1956 and 1965.
TöbbHosszú leírás:
In four chronologically organized chapters, this study traces the conceptual dependence and deep connectivity among Claes Oldenburg?s poetry, sculpture, films, and performance art between 1956 and 1965.
This research-intensive book argues that Oldenburg?s art relies on machine vision and other metaphors to visualize the structure and image content of human thought as an artistic problem. Anchored in new oral history interviews and extensive archival material, it brings together understudied visual and concrete poetry, experimental films, fifteen group performances (commonly referred to as happenings), and a close analysis of his well-known installations of The Street (1960) and The Store (1961?62), effectively setting in place a reexamination of Oldenburg?s pop art from the street, store, home, and cinema years.
The book will be of interest to scholars working in art history, film studies, performance studies, literature, intermedia studies, and media theory.
TöbbTartalomjegyzék:
Introduction: Intermedial and Metaphorical Being 1. Rips out of Reality, or the Camera Eye in The Street 2. Annihilate?Illuminate: Photography, Polysemy, and Performance 3. The Mind as Storehouse 4. A Cinema without Film Epilogue: Art as Gesture
Több