ISBN13: | 9781032401317 |
ISBN10: | 1032401311 |
Kötéstípus: | Puhakötés |
Terjedelem: | 228 oldal |
Méret: | 246x174 mm |
Súly: | 376 g |
Nyelv: | angol |
Illusztrációk: | 32 Illustrations, black & white; 16 Illustrations, color |
482 |
Szociológia általában, módszertan, kézikönyvek
A művészetről általában
Festészet, grafika
Területi, regionális tanulmányok
Európa történelme
Művészettörténet általában
Klasszicizmus
XIX. sz.és XX. sz. első fele
XX. sz. második fele és XXI. sz.
Kiállítási katalógusok
További képzőművészeti ágak
Gender studies
Szociológia általában, módszertan, kézikönyvek (karitatív célú kampány)
A művészetről általában (karitatív célú kampány)
Festészet, grafika (karitatív célú kampány)
Területi, regionális tanulmányok (karitatív célú kampány)
Európa történelme (karitatív célú kampány)
Művészettörténet általában (karitatív célú kampány)
Klasszicizmus (karitatív célú kampány)
XIX. sz.és XX. sz. első fele (karitatív célú kampány)
XX. sz. második fele és XXI. sz. (karitatív célú kampány)
Kiállítási katalógusok (karitatív célú kampány)
További képzőművészeti ágak (karitatív célú kampány)
Gender studies (karitatív célú kampány)
Class, Gender, and Sexuality in Thomas Gainsborough?s Blue Boy
GBP 39.99
Kattintson ide a feliratkozáshoz
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
This book considers the historical reception of Thomas Gainsborough?s Blue Boy (c. 1770) from its creation to manifestations of its image in contemporary art and visual culture.
The reception of Thomas Gainsborough?s Blue Boy from its origins to its appearances in contemporary visual culture reveals how its popularity was achieved and maintained by diverse audiences and in varied venues. Performative manifestations resulted in contradictory characterizations of the painted youth as an aristocrat or a "regular fellow," as masculine or feminine, or as heterosexual or gay. In private and public spaces where viewers saw the actual painting and where living and rendered replicas circulated, Gainsborough?s painting was often the centerpiece where dominant and subordinate classes met, gender identities were enacted, and sexuality was implicitly or overtly expressed.
Introduction; Chapter 1 Private Beginnings, Public Performances; Chapter 2 The Blue Boy from Gainsborough?s Showroom to Grosvenor?s Picture Gallery; Chapter 3 Public Recognition; Chapter 4 Reproducing The Blue Boy; Chapter 5 Farewell to England; Chapter 6 Welcome to America; Chapter 7 Changing Roles for The Blue Boy; Conclusion