ISBN13: | 9781032407050 |
ISBN10: | 10324070511 |
Kötéstípus: | Puhakötés |
Terjedelem: | 232 oldal |
Méret: | 280x210 mm |
Súly: | 800 g |
Nyelv: | angol |
Illusztrációk: | 430 Illustrations, color; 430 Halftones, color; 3 Tables, color |
650 |
Referensz kiadványok, szótárak
Építőmérnöki tudományok, építőipar
A számítástudomány elmélete, a számítástechnika általában
Adatkezelés a számítógépes rendszerekben
Komputergrafikai szoftverek
Építészet
Környezetmérnöki tudományok
Kertészkedés, növényápolás, virágkötészet
Építészet
Terméktervezés
Szervezetszociológia
Közigazgatás
Környezetvédelem
Társadalomföldrajz
Területszabályozás
Referensz kiadványok, szótárak (karitatív célú kampány)
Építőmérnöki tudományok, építőipar (karitatív célú kampány)
A számítástudomány elmélete, a számítástechnika általában (karitatív célú kampány)
Adatkezelés a számítógépes rendszerekben (karitatív célú kampány)
Komputergrafikai szoftverek (karitatív célú kampány)
Építészet (karitatív célú kampány)
Környezetmérnöki tudományok (karitatív célú kampány)
Kertészkedés, növényápolás, virágkötészet (karitatív célú kampány)
Építészet (karitatív célú kampány)
Terméktervezés (karitatív célú kampány)
Szervezetszociológia (karitatív célú kampány)
Közigazgatás (karitatív célú kampány)
Környezetvédelem (karitatív célú kampány)
Társadalomföldrajz (karitatív célú kampány)
Területszabályozás (karitatív célú kampány)
Computational Design for Landscape Architects
GBP 39.99
Kattintson ide a feliratkozáshoz
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
This book introduces algorithmic approaches to computational design through both Grasshopper and Python. This book (including its accompanying code and datasets) is a much-needed guide, both theoretical and practical, on computational design for students, educators, and practitioners of landscape architecture.
This book is a guide to computational design for landscape architects replete with extensive tutorials. It introduces algorithmic approaches for modeling and designing landscapes. The aim of this book is to use algorithms to understand and design landscape as a generative system, i.e. to harness the processes that shape landscape to generate new forms. An algorithmic approach to design is gently introduced through visual programming with Grasshopper, before more advanced methods are taught in Python, a high-level programming language. Topics covered include parametric design, randomness and noise, waves and attractors, lidar, drone photogrammetry, point cloud modeling, terrain modeling, earthworks, digital fabrication, and more. The chapters include sections on theory, methods, and either visual programming or scripting. Online resources for the book include code and datasets so that readers can easily follow along and try out the methods presented. This book is a much-needed guide, both theoretical and practical, on computational design for students, educators, and practitioners of landscape architecture.
1. Introduction 2. Visual Programming 3. Programming 4. Randomness 5. Random Paving 6. Tessellations 7. Point Clouds 8. Grove 9. Waves 10. Surfaces 11. Patterns 12. Attractors 13. Noise 14. Biome 15. Terrain 16. Dunes 17. Earthworks 18. Fabrication A. Packages B. Color Gradients C. File Paths D. Code and Data