• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Hírek

  • 0
    Conflict, International Intervention and Local Agency: Education in a Changing Global Order

    Conflict, International Intervention and Local Agency by Selenica, Ervjola;

    Education in a Changing Global Order

    Sorozatcím: Routledge Studies in Intervention and Statebuilding;

      • 10% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 145.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        73 384 Ft (69 890 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 10% (cc. 7 338 Ft off)
      • Discounted price 66 046 Ft (62 901 Ft + 5% áfa)

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 1
    • Kiadó Routledge
    • Megjelenés dátuma 2025. március 31.

    • ISBN 9781032707808
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem164 oldal
    • Méret 234x156 mm
    • Súly 460 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 3 Illustrations, black & white; 3 Line drawings, black & white; 1 Tables, black & white
    • 700

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    This book analyses international interventions in the education sector of conflict-affected countries in a world order shifting towards multipolarity.

    Több

    Hosszú leírás:

    This book analyses international interventions in the education sector of conflict-affected countries in a world order shifting towards multipolarity.


    The work presents a genealogy of interventions in the education sector and unravels which agendas, among security, peace, humanitarianism and emergency, underpin such interventions. By using a comparative case study analysis across
    three regional expanses and, more specifically, three countries ? Kosovo, Niger and Jordan ? the book aims to contribute to reflections on the interaction between the national and the international. The research finds that an overarching stabilization imperative has informed international projects on education reform in the three respective countries. As the world is becoming increasingly multipolar and new threats are being framed as challenging and threatening the security of Western donors, local actors have more agency towards international templates of intervention. The book shows how contemporary processes of state- and nation-building in conflict-affected global peripheries are shaped by substantial forms of external intervention, in which practices of sovereignty and statehood are continuously supervised and negotiated. The author advocates for a re-adaptation of International Relations theoretical lenses, which goes beyond the methodological nationalism and disciplinary parochialism that has characterized much of the existing literature on state making/unmaking and international interventions in a globalized world.


    This book will be of much interest to students of education, international intervention, peace studies, security studies and International Relations.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Introduction  Chapter 1: Globalized education between conflict, security, and international intervention  Part I: A genealogical analysis of international intervention through education  Chapter 2: Education, Conflict and International Peacebuilding Intervention in Kosovo  Chapter 3: Education and youth against violent extremism and radicalization  Part II: Current trends and challenges in the international interventions in the education sector  Chapter 4: Emergency, humanitarianism and Syrian refugee education in Jordan  Chapter 5: Caught in the fire: Education between emergency, humanitarian crisis and (counter-)insurgency in Niger  Part III: The stabilization agenda in education: From the local to the global and back  Chapter 6: Soft security: Education and stabilization in a changing global order  Conclusions

    Több