
Constructing Research Questions
Doing Interesting Research
-
8% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 35.99
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 8% (cc. 1 457 Ft off)
- Discounted price 16 757 Ft (15 959 Ft + 5% áfa)
18 214 Ft
Beszerezhetőség
Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma Second Edition
- Kiadó SAGE Publications Ltd
- Megjelenés dátuma 2024. április 30.
- ISBN 9781529629132
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem160 oldal
- Méret 242x170 mm
- Nyelv angol 708
Kategóriák
Rövid leírás:
This book is essential reading for students and researchers looking to formulate interesting research questions and conduct more engaging and original research.
TöbbHosszú leírás:
A key step for researchers wanting to produce interesting and influential theory development is formulating innovative research questions.
In this text, Alvesson and Sandberg have developed a problematization methodology for identifying and challenging the assumptions underlying existing knowledge, and for generating research questions that can lead to more impactful theories.
The second edition of this popular text has been fully updated, with more illustrative examples and insights from a diverse range of recent studies which explore methods for conducting more innovative research. This book is essential reading for students and researchers looking to formulate interesting research questions and conduct more engaging and original research.
Mats Alvesson is Professor of Business Administration at the University of Bath, and also affiliated with Lund University, Stockholm School of Economics and Bayes Business School, City, University of London.
Jörgen Sandberg is Professor in the University of Queensland (UQ) Business School and Honorary Professor at Warwick Business School.
TöbbTartalomjegyzék:
1 Research questions: a core ingredient in developing interesting theories
2 The context of constructing and formulating research questions
3 Gap-spotting: the prevalent way of constructing research questions in social science
4 A critical evaluation of gap-spotting research: does it lead to interesting theories?
5 Problematization as a methodology for generating research questions
6 Applying the problematization methodology
7 Why does gap-spotting dominate when it reduces the chance to create interesting theories?
8 Constructing interesting research questions: problematization and beyond