
Creating Opera Utilising Augmented Reality and Virtual Reality Technologies
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 52.99
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 2 682 Ft off)
- Discounted price 24 136 Ft (22 987 Ft + 5% áfa)
26 818 Ft
Beszerezhetőség
Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2025. június 12.
- ISBN 9781041077183
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem124 oldal
- Méret 216x138 mm
- Nyelv angol
- Illusztrációk 14 Illustrations, black & white; 5 Halftones, black & white; 9 Line drawings, black & white; 3 Tables, black & white 700
Kategóriák
Rövid leírás:
This book investigates the use of extended reality (XR) technologies to innovate the opera experience. It provides valuable contributions for undergraduate and postgraduate students, creative practice researchers, and professionals seeking to explore the intersections of technology, performance, and composition.
TöbbHosszú leírás:
This book investigates the use of extended reality (XR) technologies to innovate the opera experience.
Through the creation and comparison of three versions of the original opera Artemis, the research explores how virtual and augmented reality platforms can transform traditional composition and staging practices. The project resulted in three distinct iterations: a virtual reality opera built in Unity3D for the Oculus Quest, a 360° YouTube VR opera, and an augmented reality live performance. Each version utilised self-experiential prototyping to craft immersive environments and novel compositional approaches. Key features of the book include a detailed analysis of prototyping methods for XR opera development, with an emphasis on combining autoethnography, world-building, and user-centric design. By leveraging tools like Unity3D and 3D spatial sound technology, the research demonstrates how XR environments can enhance the sensory and emotional engagement of both creators and audiences. Readers will gain practical insights into designing XR operas, from managing technical constraints to creating immersive soundscapes and environments that align with operatic narratives.
This book will appeal to an academic audience in fields such as music technology, interaction design, composition, and virtual reality architecture. It provides valuable contributions for undergraduate and postgraduate students, creative practice researchers, and professionals seeking to explore the intersections of technology, performance, and composition. With its multidisciplinary approach, the book offers a roadmap for applying innovative techniques to the creation of XR operatic works and beyond.
TöbbTartalomjegyzék:
1. Introduction 2. Thematic Context 3. Review of Relevant Artworks 4. Voicing Artemis 5. A Comparison of the AR and VR Artemis Works 6. Prototyping an Iterative Process 7. The Composer, As Maker
Több