ISBN13: | 9781138480803 |
ISBN10: | 11384808011 |
Kötéstípus: | Keménykötés |
Terjedelem: | 166 oldal |
Méret: | 246x174 mm |
Súly: | 470 g |
Nyelv: | angol |
Illusztrációk: | 16 Illustrations, black & white; 16 Halftones, black & white |
628 |
A művészetről általában
Irodalomtudomány általában, referensz művek
Irodalomelmélet
Történettudomány általában, módszertana
XX-XXI. század
Európa történelme
Művészettörténet általában
XX. sz. második fele és XXI. sz.
Kiállítási katalógusok
További képzőművészeti ágak
Múzeológia
További könyvek az utazás területén
A művészetről általában (karitatív célú kampány)
Irodalomtudomány általában, referensz művek (karitatív célú kampány)
Irodalomelmélet (karitatív célú kampány)
Történettudomány általában, módszertana (karitatív célú kampány)
XX-XXI. század (karitatív célú kampány)
Európa történelme (karitatív célú kampány)
Művészettörténet általában (karitatív célú kampány)
XX. sz. második fele és XXI. sz. (karitatív célú kampány)
Kiállítási katalógusok (karitatív célú kampány)
További képzőművészeti ágak (karitatív célú kampány)
Múzeológia (karitatív célú kampány)
További könyvek az utazás területén (karitatív célú kampány)
Criticism, Art and Theory in 1970s Britain
GBP 135.00
Kattintson ide a feliratkozáshoz
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
A critical study of the life of art criticism in the 1970s, this volume traces the evolution of art and art criticism in a pivotal period in post-war British history.
A critical study of the life of art criticism in the 1970s, this volume traces the evolution of art and art criticism in a pivotal period in post-war British history.
JJ Charlesworth explores how art critics and the art press attempted to negotiate new developments in art, faced with the challenges of conceptualism, alternative media, new social movements and radical innovations in philosophy and theory. This is the first comprehensive study of the art press and art criticism in Britain during this pivotal period, seen through the lens of its art press, charting the arguments and ideas that would come to shape contemporary art as we know it today.
This book will be of interest to scholars working in art history, British cultural history and history of journalism.
"JJ Charlesworth has tackled a generation of polemics and personalities through the prism of art criticism in the 1970s. Artists, museums, galleries, writers, collectors and publics: this "critical war" concerns us all."
- Sarah Wilson, Courtauld Institute of Art
1. Towards the New Art: The Artist as Theorist in Studio International, 1967?1970 2. Art Criticism in the Alternative Press, 1971?1973 3. Looking for the Subject: Peter Fuller and the New Critics, 1970?1976 4. Young Conservatives: From ONE to Artscribe, 1973?1976 5. The First ?Crisis of Criticism?, 1976?1979