• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Hírek

  • 0
    DIY Music and the Politics of Social Media

    DIY Music and the Politics of Social Media by Jones, Ellis;

    Sorozatcím: Alternate Takes: Critical Responses to Popular Music;

      • 10% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 85.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        43 018 Ft (40 970 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 10% (cc. 4 302 Ft off)
      • Discounted price 38 717 Ft (36 873 Ft + 5% áfa)

    Beszerezhetőség

    Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó Bloomsbury Academic
    • Megjelenés dátuma 2021. január 14.
    • Kötetek száma Hardback

    • ISBN 9781501359644
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem184 oldal
    • Méret 228x152 mm
    • Súly 413 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 5 black & white images
    • 179

    Kategóriák

    Hosszú leírás:

    The emergence of social media in the early 21st century promised to facilitate new "DIY" cultural approaches, emphasizing participation and democratization. However, in recent years these platforms have been criticized as domineering and exploitative. For DIY musicians in scenes with lengthy histories of cultural resistance, is social media a powerful emancipatory and democratizing tool, or a new corporate antagonist to be resisted?

    DIY Music explores the significant challenges faced by artists navigating this fraught cultural landscape. How do anti-commercial musicians operate in the competitive, attention-seeking world of social media? How do they deal with a new abundance of data and metrics? How do they present their activity as "cultural resistance"? This book shows that a platform-enabled DIY approach is now the norm for a wide array of cultural practitioners; this "DIY-as-default" landscape threatens to depoliticize the call to "do-it-yourself."

    Több

    Tartalomjegyzék:

    1. The problem
    2. The past: a history of DIY music in three case studies
    3. The personal: intimacy and identity work on social media
    4. The players: gatekeeping, authority, and ownership within the scene
    5. The public: elucidating difference and performing politics
    6. The popular: metrics, measurements, and the DIY imagination
    7. The platform: self-sufficiency and the political economy of social media
    8. The plan: envisioning alternative platforms

    Több