ISBN13: | 9781032229300 |
ISBN10: | 1032229306 |
Kötéstípus: | Puhakötés |
Terjedelem: | 300 oldal |
Méret: | 246x174 mm |
Súly: | 553 g |
Nyelv: | angol |
Illusztrációk: | 82 Illustrations, black & white; 82 Halftones, black & white |
685 |
A művészetről általában
Festészet, grafika
Európa történelme
Művészettörténet általában
XIX. sz.és XX. sz. első fele
További képzőművészeti ágak
Kulturális tanulmányok
További könyvek a politikatudomány területén
A művészetről általában (karitatív célú kampány)
Festészet, grafika (karitatív célú kampány)
Európa történelme (karitatív célú kampány)
Művészettörténet általában (karitatív célú kampány)
XIX. sz.és XX. sz. első fele (karitatív célú kampány)
További képzőművészeti ágak (karitatív célú kampány)
Kulturális tanulmányok (karitatív célú kampány)
További könyvek a politikatudomány területén (karitatív célú kampány)
Egon Schiele and the Art of Popular Illustration
GBP 39.99
Kattintson ide a feliratkozáshoz
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Presenting a radically different picture of Egon Schiele?s work, this study documents (in one-to-one comparisons) the extent of the artist?s visual borrowings from the Viennese humoristic journal, Die Muskete.
Presenting a radically different picture of Egon Schiele?s work, this study documents (in one-to-one comparisons) the extent of the artist?s visual borrowings from the Viennese humoristic journal, Die Muskete.
Claude Cernuschi analyzes each comparison on a case-by-case basis, primarily because the interpretation of cartoons and caricatures is highly contingent on their specific historical and cultural context. Although this connection has gone unnoticed in the literature, in retrospect, this correlation makes perfect sense. Not only was Schiele?s artistic production frequently compared to caricature (and derided for being ?grotesque?), but Expressionism and caricature are natural allies. One may belong to ?high? art and the other to ?popular? culture, yet both presuppose similar assumptions and deploy a similar rhetorical position: namely, that the exaggeration of human physiognomy allows deeper psychological ?truths? to emerge.
The book will be of interest to scholars working in art history, visual culture, popular culture, and politics.