Eugene Jarvis - Payne, Matthew Thomas; - Prospero Internetes Könyváruház

Eugene Jarvis: King of the Arcade
 
A termék adatai:

ISBN13:9798765113509
ISBN10:87651135011
Kötéstípus:Keménykötés
Terjedelem: oldal
Méret:215x139 mm
Nyelv:angol
Illusztrációk: 48 colour illus
700
Témakör:

Eugene Jarvis

King of the Arcade
 
Kiadó: Bloomsbury Academic
Megjelenés dátuma:
Kötetek száma: Hardback
 
Normál ár:

Kiadói listaár:
GBP 90.00
Becsült forint ár:
47 250 Ft (45 000 Ft + 5% áfa)
Miért becsült?
 
Az Ön ára:

41 108 (39 150 Ft + 5% áfa )
Kedvezmény(ek): 13% (kb. 6 143 Ft)
A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
Kattintson ide a feliratkozáshoz
 
Beszerezhetőség:

Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.
 
  példányt

 
Hosszú leírás:
This book explores the influential work of Eugene Jarvis, designer of the wildly-successful arcade games Defender, Robotron: 2084, NARC, Smash TV, and Cruis'n USA, among others.

Embracing a variety of genres across decades, the video games of Eugene Jarvis offer a series of design lessons in how to craft coin-operated game machines that can survive and thrive even as the arcade was disappearing from the American landscape. In particular, his titles demonstrate the enduring appeal of gameplay challenges, taboo content, and possessing a larger-than-life form factor and accessible gameplay. Drawing upon multiple interviews with Jarvis and his collaborators, as well as scholarly reflections on game design, historic industry data, and archival documents, this book makes the case that Jarvis is the unparalleled "King of the Arcade" for his ability to craft gameplay experiences that cannot be replicated on home consoles or personal computers.
Tartalomjegyzék:
Preface
Foreword
Acknowledgements

1. Introduction: Sex, Drugs, and Arcade-sploitation
2. Challenging Design: The Making of Defender
3. Designing Challenges: Post-Defender Difficulty and the Rise of the Arcader
4. Coin-Op Carnivalesque and Digitized Dystopias
5. Coin-opted Attractions in the Post-Arcade Era
6. In His Own Words: A Conversation with Eugene Jarvis
7. Conclusion: King of the Arcade

Gameography
References
Index