• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Hírek

  • 0
    Explaining Creativity: The science of human innovation

    Explaining Creativity by Sawyer, R. Keith;

    The science of human innovation

      • 10% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 26.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        13 158 Ft (12 532 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 10% (cc. 1 316 Ft off)
      • Discounted price 11 843 Ft (11 279 Ft + 5% áfa)

    Beszerezhetőség

    A kiadónál véglegesen elfogyott, nem rendelhető. Érdemes újra keresni a címmel, hátha van újabb kiadás.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó Oxford University Press
    • Megjelenés dátuma 2006. február 23.

    • ISBN 9780195304459
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem362 oldal
    • Méret 235x156x17 mm
    • Súly 539 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk Numerous photographs, tables and line illustrations
    • 0

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    Today's science of creativity is interdisciplinary; in addition to psychological studies of creativity, this book includes research by anthropologists on creativity in non-Western cultures, and research by sociologists about the situations, contexts, and networks of creative activity. It brings these approaches together within the sociocultural approach to creativity pioneered by Howard Becker, Mihaly Csikszentmihalyi, and Howard Gardner. The sociocultural approach moves beyond the
    individual to consider the social and cultural contexts of creativity, emphasizing the role of collaboration and context in the creative process.

    Több

    Hosszú leírás:

    Explaining Creativity is an accessible introduction to the latest scientific research on creativity. In the last 50 years, psychologists, anthropologists, and sociologists have increasingly studied creativity, and we now know more about creativity than at any point in history. It considers not only arts like painting and writing, but also science, stage performance, and business innovation. Until about a decade ago, creativity researchers tended to focus on highly valued
    activities like fine art painting and Nobel prize winning science. Sawyer brings this research up to date by including movies, music videos, cartoons, video games, hypertext fiction, and computer technology. For example, this is the first book on creativity to include studies of performance and improvisation.
    Sawyer draws on the latest research findings to show the importance of collaboration and context in all of these creative activities.

    Today's science of creativity is interdisciplinary; in addition to psychological studies of creativity the book includes research by anthropologists on creativity in non-Western cultures, and research by sociologists about the situation, contexts, and networks of creative activity. It brings these approaches together within the sociocultural approach to creativity pioneered by Howard Becker, Mihaly Csikszentmihalyi, and Howard Gardner. The sociocultural approach moves beyond the individual to
    consider the social and cultural contexts of creativity, emphasizing the role of collaboration and context in the creative process.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Part I: Conceptions
    Introduction
    Conceptions of creativity
    Interlude 1: Defining creativity
    Part II: Individualist approaches
    Personality psychology
    The second wave: Cognitive psychology
    Biology
    Computational approaches
    Interlude 2: From individual to context
    Part III: Contextualist approaches
    Sociology
    Culture
    History
    Interlude 3: Applying individualist and contextualist approaches to creativity
    Part IV: Artistic creativity
    Visual creativity
    Writing
    Music
    Acting
    Interlude 4: Goodbye to our creativity myths
    Part V: Everyday creativity
    Science
    Business creativity
    How to be more creative
    Epilogue

    Több