ISBN13: | 9780230507494 |
ISBN10: | 0230507492 |
Kötéstípus: | Keménykötés |
Terjedelem: | 236 oldal |
Méret: | 216x140 mm |
Súly: | 4139 g |
Nyelv: | angol |
Illusztrációk: | X, 236 p. |
0 |
Szociológia általában, módszertan, kézikönyvek
A sport, testnevelés általában
Fitness, wellness
Szolgáltatóipar
Sport, játék
Állampolgári ismeretek
Gazdaságszociológia
További könyvek a szociológia területén
További könyvek a politikatudomány területén
Szociológia általában, módszertan, kézikönyvek (karitatív célú kampány)
A sport, testnevelés általában (karitatív célú kampány)
Fitness, wellness (karitatív célú kampány)
Szolgáltatóipar (karitatív célú kampány)
Sport, játék (karitatív célú kampány)
Állampolgári ismeretek (karitatív célú kampány)
Gazdaságszociológia (karitatív célú kampány)
További könyvek a szociológia területén (karitatív célú kampány)
További könyvek a politikatudomány területén (karitatív célú kampány)
Fitness Culture
EUR 53.49
Kattintson ide a feliratkozáshoz
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
This book provides a sociological perspective on fitness culture as developed in commercial gyms, investigating the cultural relevance of gyms in terms of the history of the commercialization of body discipline, the negotiation of gender identities and distinction dynamics within contemporary cultures of consumption.
"This engaging exploration of what sustains gym membership as a consumer practice will be of interest to scholars of studies of consumption, the body, leisure and health." - CHOICE Review
"Rejecting cultural dupe models, so prevalent in consumerist analyses of fitness, Sassatelli provides a comprehensive analysis of the range of complicated and sometimes contradictory meanings that participants use to understand their continued participation in a commodified fitness culture." - Journal of Consumer Culture
"Sassatelli has written a great book which will be of wide interest and value to scholars of both embodiment and consumption as well as to the narrower fraternity of 'gym researchers.'" - SocioLogica
"An important contribution to contemporary thought on consumer culture." - Journal of Sociology