
Forging Authenticity ? Giovanni Bastianini and theNneo?Renaissance in Nineteenth?Century Florence
Giovanni Bastianini and the Neo-Renaissance in Nineteenth-Century Florence
-
13% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 70.00
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 13% (cc. 4 606 Ft off)
- Discounted price 30 821 Ft (29 354 Ft + 5% áfa)
35 427 Ft
Beszerezhetőség
Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Yale University Press
- Megjelenés dátuma 2025. április 30.
- ISBN 9788822261717
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem190 oldal
- Méret 323x903x710 mm
- Súly 3000 g
- Nyelv angol 700
Kategóriák
Rövid leírás:
Giovanni Bastianini (1830?1868) was a gifted Florentine sculptor, but an
outstanding creator of fakes. This book explores both his
own style and the style of the works he sold as Renaissance art, and the nature
of the demand for them.
Hosszú leírás:
Giovanni Bastianini (1830-1868) was a Florentine sculptor whose creations
answered to the growing demand for Renaissance and Renaissance-like works of
art during the second half of the 19th century. Arguably the most infamous and
gifted imitator/faker of Italian Renaissance sculpture, he became a subject of great
controversy during his lifetime that continues to this day.
This book examines Bastianini?s total oeuvre, exploring the differences
between his pseudo-Renaissance and his contemporary ?period? style. At the same
time, it places him firmly within the economic, political and cultural context that
encouraged the production of neo-Renaissance art, which found a ready market
in both Europe and the New World. The book will be of great interest not only to
scholars of Italian Renaissance and nineteenth-century sculpture attempting to
sort out the authentic from works of questionable attribution, but also to those
engaged in the history of taste and the conditions surrounding the Risorgimento
that promoted the creation and acquisition of Renaissance art and artifacts in both
Europe and the New World during the latter part of the nineteenth century.