ISBN13: | 9780367142926 |
ISBN10: | 0367142929 |
Kötéstípus: | Keménykötés |
Terjedelem: | 212 oldal |
Méret: | 234x156 mm |
Súly: | 548 g |
Nyelv: | angol |
Illusztrációk: | 15 Illustrations, black & white; 11 Halftones, black & white; 4 Line drawings, black & white; 2 Tables, black & white |
170 |
Szociológia általában, módszertan, kézikönyvek
Komputergrafikai szoftverek
A művészetről általában
Területi, regionális tanulmányok
Kártyajátékok
Média- és kommunikációs ipar
További könyvek a játékok területén
Játéktervezés
Az internetről általában
Kulturális tanulmányok
Média és kommunikációtudomány általában
Politikai rendszerek és elméletek
Szociológia általában, módszertan, kézikönyvek (karitatív célú kampány)
Komputergrafikai szoftverek (karitatív célú kampány)
A művészetről általában (karitatív célú kampány)
Területi, regionális tanulmányok (karitatív célú kampány)
Kártyajátékok (karitatív célú kampány)
Média- és kommunikációs ipar (karitatív célú kampány)
További könyvek a játékok területén (karitatív célú kampány)
Játéktervezés (karitatív célú kampány)
Az internetről általában (karitatív célú kampány)
Kulturális tanulmányok (karitatív célú kampány)
Média és kommunikációtudomány általában (karitatív célú kampány)
Politikai rendszerek és elméletek (karitatív célú kampány)
Gaming Culture(s) in India
GBP 135.00
Kattintson ide a feliratkozáshoz
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
This volume critically analyses the multiple lives of the ?gamer? in India. It explores the ?everyday? of the gaming life from the player's perspective, to not just understand how the games are consumed but also analyses how the gamer influences the products? many (virtual) lives.
This volume critically analyzes the multiple lives of the "gamer" in India. It explores the "everyday" of the gaming life from the player?s perspective, not just to understand how the games are consumed but also to analyze how the gamer influences the products? many (virtual) lives.
Using an intensive ethnographic approach and in-depth interviews, this volume
- situates the practice of gaming under a broader umbrella of digital leisure activities and foregrounds the proliferation of gaming as a new media form and cultural artifact;
- critically questions the term gamer and the many debates surrounding the gamer tag to expand on how the gaming identity is constructed and expressed;
- details participants? gaming habits, practices and contexts from a cultural perspective and analyzes the participants? responses to emerging industry trends, reflections on playing practices and their relationships to friends, communities and networks in gaming spaces; and
- examines the offline and online spaces of gaming as sites of contestation between developers of games and the players.
A holistic study covering one of the largest video game bases in the world, this volume will be of great interest to scholars and researchers of cultural studies, media and communication studies and science and technology studies, as well as be of great appeal to the general reader.