Generative Second Language Acquisition - Slabakova, Roumyana; Leal, Tania; Dudley, Amber; - Prospero Internetes Könyváruház

Generative Second Language Acquisition

 
Kiadó: Cambridge University Press
Megjelenés dátuma:
 
Normál ár:

Kiadói listaár:
GBP 17.00
Becsült forint ár:
8 692 Ft (8 279 Ft + 5% áfa)
Miért becsült?
 
Az Ön ára:

6 954 (6 623 Ft + 5% áfa )
Kedvezmény(ek): 20% (kb. 1 738 Ft)
A kedvezmény érvényes eddig: 2024. december 31.
A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
Kattintson ide a feliratkozáshoz
 
Beszerezhetőség:

Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Nem tudnak pontosabbat?
 
  példányt

 
Rövid leírás:

This Element investigates the seminal processes involved in humans acquiring additional languages later in life.

Hosszú leírás:
Most human beings grow up speaking more than one language; a lot of us also acquire an additional language or languages other than our mother tongue. This Element in the Second Language Acquisition series investigates the human capacity to learn additional languages later in life and introduces the seminal processes involved in this acquisition. The authors discuss how to analyze learner data and what the findings tell us about language learning; critically assessing a leading theory of how adults learn a second language: Generative SLA. This theory describes both universal innate knowledge and individual experiences as crucial for language acquisition. This Element makes the relevant connections between first and second language acquisition and explores whether they are fundamentally similar processes. Slabakova et al. provide fascinating pedagogical questions that encourage students and teachers to reflect upon the experiences of second language learners.
Tartalomjegyzék:
1. What are the Key Concepts?; 2. What are the Main Branches of Research?; 3. What are the Implications for SLA?; 4. What are the Implications for Pedagogy? ; 5. What are the New Avenues for Research?; 6. What are the Key Readings?