• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Hírek

  • 0
    Global Sport Sponsorship

    Global Sport Sponsorship by Cornwell, Bettina T.; Amis, John M.;

    Sorozatcím: Sport Commerce and Culture;

      • 10% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 120.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        60 732 Ft (57 840 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 10% (cc. 6 073 Ft off)
      • Discounted price 54 659 Ft (52 056 Ft + 5% áfa)

    Beszerezhetőség

    Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó Berg Publishers
    • Megjelenés dátuma 2005. július 1.
    • Kötetek száma Hardback

    • ISBN 9781845200800
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem336 oldal
    • Méret 234x156x25 mm
    • Súly 653 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk bibliography, index
    • 0

    Kategóriák

    Hosszú leírás:

    Estimated to have an annual worth of US$24.8 billion dollars, the global sport sponsorship industry has become of vital importance to anybody interested in understanding the sport-commerce nexus. Global Sport Sponsorship is the first text to provide a comprehensive, multi-disciplinary analysis of this industry. Leading scholars from marketing, management, sociology, cultural studies, tourism, and gender studies address issues central to current debates in each of these disciplines. Topics covered include the strategic nature of global sport sponsorship; the role of celebrities in global advertising; controversies surrounding conventional norms of what constitutes 'acceptable' sponsorship; the utilization of sponsorship in the construction of global alliances; using sponsorship to negotiate local markets and the development of effective methods of evaluation. Global Sport Sponsorship is essential reading for anyone involved in the practice or academic study of one of the world's largest industries.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Chapter 1: Sport Sponsorship in a Global Age
    John Amis T. Bettina Cornwell

    Chapter 2: Historical hangovers or burning possibilities: Regulation and adaptation in global tobacco and alcohol sponsorship
    Robert Sparks, Timothy Dewhirst, Shannon Jette, and Amanda Schweinbenz

    Chapter 3: The Spatial Logics of Global Sponsorship: Corporate Capital, Cola Wars Cricket
    Michael Silk David Andrews

    Chapter 4: Global adidas: Sport, Celebrity, and the Marketing of Difference
    Andrew D. Grainger, Joshua I. Newman David L. Andrews

    Chapter 5: Sports Sponsorship and Tourism Flows
    Mike Weed

    Chapter 6: The [E-]Business of Sport Sponsorship
    Detlev Zwick Oliver Dieterle

    Chapter 7: Global Sport Sponsorship: Towards a Strategic Understanding
    Don Roy

    Chapter 8: Image Transfer in Global Sport Sponsorship: Theoretical Support and Boundary Conditions
    Kevin Gwinner

    Chapter 9: Using the Olympics and FIFA World Cup to Enhance Global Brand Equity: A Case Study of Two Companies in the Payment Services Category
    Robert Madrigal, Colleen Bee Monica LaBarge

    Chapter 10: Alternative Global Avenues: Action Sports and Events
    James Gladden Mark McDonald

    Chapter 11: Ambush Marketing: Research and Management Implications
    Janet Hoek

    Chapter 12: Building International Alliances through Sponsorship: An Exploratory Investigation
    Francis Farrelly Pascale Quester

    Chapter 13: Evaluating Sponsorship Effects
    Tony Meenaghan

    Chapter 14: While the rich get richer Challenging inequities in conventional sport sponsorship
    Sally Shaw

    Chapter 15: Gay Games or Gay Olympics? Corporate Sponsorship Issues
    Helen Jefferson Lenskyj

    Chapter 16: Conclusion: What now? What's next?
    T. Bettina Cornwell John Amis

    Több