ISBN13: | 9781032737515 |
ISBN10: | 1032737514 |
Kötéstípus: | Keménykötés |
Terjedelem: | 141 oldal |
Méret: | 254x178 mm |
Nyelv: | angol |
Illusztrációk: | 65 Illustrations, black & white; 6 Halftones, black & white; 59 Line drawings, black & white; 16 Tables, black & white |
700 |
A matematika általános kérdései
Kombinatorika és gráfelmélet
Valószínűségelmélet és matematikai statisztika
Optimalizáció, lineáris programozás, játékelmélet
Alkalmazott matematika
A számítástudomány elmélete, a számítástechnika általában
Számítógépes programozás általában
Kvantumfizika (kvantummechanika)
A matematika általános kérdései (karitatív célú kampány)
Kombinatorika és gráfelmélet (karitatív célú kampány)
Valószínűségelmélet és matematikai statisztika (karitatív célú kampány)
Optimalizáció, lineáris programozás, játékelmélet (karitatív célú kampány)
Alkalmazott matematika (karitatív célú kampány)
A számítástudomány elmélete, a számítástechnika általában (karitatív célú kampány)
Számítógépes programozás általában (karitatív célú kampány)
Kvantumfizika (kvantummechanika) (karitatív célú kampány)
Graph Coloring
GBP 68.99
Kattintson ide a feliratkozáshoz
This study is about the problem of minimal valid graph coloring, first in the form of games and then of resolution algorithms.
This book explores the problem of minimal valid graph coloring, first in the form of games and then of resolution algorithms. Emphasis is placed on deterministic, guaranteed and non-guaranteed methods. Stochastic methods are then just mentioned because they are already widely described in previous publications.
The study then details a general quantum algorithm of polynomial complexity. A final chapter provides elements of reflection on diplomatic algorithms that, for the problem of coloring under resource constraints, seek a compromise minimizing frustrations. The appendix includes some mathematical additions and the source codes of the main algorithms presented, in particular the one of the quantum method.
Preface. Chapter 1 Games. Chapter 2 A few applications. Chapter 3 Encoding. Chapter 4 Deterministic resolutions. Chapter 5 Stochastic methods. Chapter 6 A quantum method. Chapter 7 Diplomatic algorithms. Chapter 8 Appendix. Bibliography. Index.