Hans Pieler - Amelunxen, Hubertus von; Ghandtschi, Ali; Kern, Hermann; , Amelunxen, Hubertus von; Ghandtschi, Ali; (szerk.) - Prospero Internetes Könyváruház

Hans Pieler: Architekturen der Zeit
 
A termék adatai:

ISBN13:9783039420889
ISBN10:3039420887
Kötéstípus:Keménykötés
Terjedelem:160 oldal
Méret:325x245 mm
Nyelv:
Illusztrációk: 54 farbige und 20 s/w-Abbildungen
700
Témakör:

Hans Pieler

Architekturen der Zeit
 
Kiadó: Scheidegger & Spiess
Megjelenés dátuma:
 
Normál ár:

Kiadói listaár:
EUR 58.00
Becsült forint ár:
25 212 Ft (24 012 Ft + 5% áfa)
Miért becsült?
 
Az Ön ára:

23 952 (22 811 Ft + 5% áfa )
Kedvezmény(ek): 5% (kb. 1 261 Ft)
A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
Kattintson ide a feliratkozáshoz
 
Beszerezhetőség:

Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.
 
  példányt

 
Rövid leírás:

Stein gewordene Zeit: Hans Pielers faszinierende Fotografien von Sternwarten und Tempelbauten

Hosszú leírás:

For thousands of years, people have built so-called calendar buildings: buildings that served as sundials for measuring time or were used for astronomical calculations. The most famous examples include the Pyramids of Giza, the Megalithic Temples of Malta, the Solarium Augusti on Rome's Campus Martius, or the ancient observatories in Korea, Baghdad, Cairo, or Samarkand. The oldest known archeo-astronomical device dates back to around 6000 BC and was discovered only some twenty years ago at Nabta Playa in Egypt.

The German photographer Hans Pieler (1951-2012) dedicated himself comprehensively to these calendar buildings. In a wide-ranging photographic project spanning fifteen years, Pieler travelled the world in the search for such sites, studied them, and recorded many of them in striking photographs. His interest was focused both on the architecture and its particular coding through the respective culture as well as on the theory of photography, the allegorical image of the time.

Due to Pieler's premature death in 2012, the fascinating project remained unfinished and unpublished. This book now for the first time features a selection of some 100 of the best shots from the artist's estate. Complemented by illuminating essays, they form a unique photographic study of these architectures and their meaning and purpose as a reflection of time in stone.