
Human Resource Management in the Hotel Industry
Strategy, Innovation and Performance
Sorozatcím: Routledge Research in Employment Relations; 2;
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 180.00
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 9 110 Ft off)
- Discounted price 81 988 Ft (78 084 Ft + 5% áfa)
91 098 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 1999. szeptember 23.
- ISBN 9780415208093
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem188 oldal
- Méret 216x138 mm
- Súly 317 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 18 Tables, black & white 0
Kategóriák
Rövid leírás:
This book is essential reading for students and researchers with a specific interest in the hotel and catering industry, but will also be of interest to researchers with a wider interest in HRM issues.
TöbbHosszú leírás:
Over the last decade, human resource management has come to be viewed as the dominant paradigm within which analyses of the world of work have been located. This volume examines the nature and assesses the impact of HRM within a highly under-researched division of the service sector, namely the UK hotel industry.
Common perceptions of management practices in the hotel industry typically include work intensification, high labour turnover, lack of training and poor career prospects, and casualised terms and conditions of employment. Using data from a survey of over 200 hotels, this book challenges such stereotypes by demonstrating that this part of the service sector is just as likely to have experimented with new approaches to HRM as the manufacturing industry. It suggests that primary influences on managerial decision-making in the hotel industry are no different from the primary influences affecting decision-making elsewhere, countering the argument that mainstream management theories are inapplicable within the hotel industry. Furthermore, where hotels emphasise the importance of service quality enhancement and where they introduce HRM as an integrated, mutually supporting package of practices, a strong relationship between HRM and organisational performance is proposed.
'...this book is a signal contribution to our understanding of major hotel employment relations...In more ways than one, this book is a valuable, welcome addition to a more balanced literature.' - Journal of Industrial Relations September 2001
Tartalomjegyzék:
Chapter 1 Introduction and framework for analysis; Chapter 2 Is there a role for HRM in the hotel industry?; Chapter 3 New approaches toHRM in the hotel industry; Chapter 4 Influences on HRM in the hotelindustry; Chapter 5 HRM in practice in the hotelindustry; Chapter 6 HRM and performance in the hotel industry; Chapter 7 Conclusion; Bibliography; INDEX;
Több