ISBN13: | 9781032450056 |
ISBN10: | 1032450053 |
Kötéstípus: | Puhakötés |
Terjedelem: | 266 oldal |
Méret: | 234x156 mm |
Nyelv: | angol |
Illusztrációk: | 35 Illustrations, color; 11 Halftones, black & white; 22 Halftones, color; 2 Line drawings, black & white |
700 |
Szociológia általában, módszertan, kézikönyvek
Komputergrafikai szoftverek
Irodalomtudomány általában, referensz művek
Irodalomelmélet
Epika, elbeszélő irodalom
Gender studies
Kulturális tanulmányok
Média és kommunikációtudomány általában
Szociológia általában, módszertan, kézikönyvek (karitatív célú kampány)
Komputergrafikai szoftverek (karitatív célú kampány)
Irodalomtudomány általában, referensz művek (karitatív célú kampány)
Irodalomelmélet (karitatív célú kampány)
Epika, elbeszélő irodalom (karitatív célú kampány)
Gender studies (karitatív célú kampány)
Kulturális tanulmányok (karitatív célú kampány)
Média és kommunikációtudomány általában (karitatív célú kampány)
Ilan Manouach in Review
GBP 39.99
Kattintson ide a feliratkozáshoz
This book takes an interdisciplinary and diverse critical look at the work of comic artist Ilan Manouach, situating it within the avant-garde movement more broadly.
This book takes an interdisciplinary and diverse critical look at the work of comic artist Ilan Manouach, situating it within the avant-garde movement more broadly.
An international team of authors engages with the topic from diverse theoretical approaches, from traditional narratology and aesthetic close readings of some of Manouach's books, engaging with comics' own distinctive history, modes of production, circulation and reception, to perspectives from disability studies, post-colonial studies, technological criticism, media ecology, ontography, posthumanist philosophy, and issues of materiality and media specificity.
This innovative and timely volume will interest students and scholars of comic studies, media studies, media ecology, literature, cultural studies, and visual studies.
Foreword Introduction: A Critical Situatedness of Comics Part 1: Textuality and Surfaces 1. Katz, Noirs & Tintin akei Kongo: Ilan Manouach?s Critical Manifesto 2. Ilan Manouach?s Abrégé de bande dessinée franco-belge: Ontography and the Past and Future of Stories 3. Whitewashing the Smudge: The Politics of Erasure and Unreadability in Ilan Manouach's Cascao 4. The Void that Challenged Narrative: A Poetics of Emptiness in Riki Fermier 5. Replacing and Reorganizing: A Discursive Arc about Cultural Production Part 2: Reading Practices 6. Reading Childly: Riki Fermier and Cascao 7. Disability, Comics and the Shapereader 8. Shapereader and the Limits of Touch 9. Blanco: On Blank and Illegible Books Part 3: Rethinking the Pasts and the Futures of Comics 10. Manouach Contrabandier: Countering Practices to Industrial Publishing. 11. Haunted by Tradition: Ilan Manouach and the Ghosts of BD Past 12. [CoCo]: Conceptual Comics and Online Archives 13. Can Comics Think? Automation on The Cubicle Island 14. Ilan Manouach: The Comic Book Hacker Afterword: Like a Robot Bereft of Its Function