Informationsverhalten
 
A termék adatai:

ISBN13:9783110317848
ISBN10:3110317842
Kötéstípus:Keménykötés
Terjedelem:420 oldal
Méret:230x155 mm
Nyelv:német
Illusztrációk: 8 Tables, black & white; 28 Illustrations, black & white
700
Témakör:

Informationsverhalten

 
Kiadás sorszáma: 1
Kiadó: De Gruyter Saur
Megjelenés dátuma:
 
Normál ár:

Kiadói listaár:
EUR 104.95
Becsült forint ár:
43 307 Ft (41 245 Ft + 5% áfa)
Miért becsült?
 
Az Ön ára:

41 142 (39 183 Ft + 5% áfa )
Kedvezmény(ek): 5% (kb. 2 165 Ft)
A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
Kattintson ide a feliratkozáshoz
 
Beszerezhetőség:

Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.
 
  példányt

 
Rövid leírás:

The buzzwords "Information Society" and "Age of Access" suggest that information is now universally accessible without any form of hindrance. Indeed, the German constitution calls for all citizens to have open access to information. Yet in reality, there are multifarious hurdles to information access - whether physical, economic, intellectual, linguistic, political, or technical. Thus, while new methods and practices for making information accessible arise on a daily basis, we are nevertheless confronted by limitations to information access in various domains. This new book series assembles academics and professionals in various fields in order to illuminate the various dimensions of information's inaccessability. While the series discusses principles and techniques for transcending the hurdles to information access, it also addresses necessary boundaries to accessability.

Hosszú leírás:

Das Verhältnis von Mensch und Information steht im Mittelpunkt der Informationsverhaltensforschung. Dieser in den letzten Jahren insbesondere in den USA, aber auch in Großbritannien und Skandinavien aufsteigende Forschungsbereich untersucht, wie Menschen sich zu Informationen verhalten und mit Wissen umgehen. Unter Einbeziehung konstruktivistischer, soziologischer, ethnographischer, philosophischer und kognitionspsychologischer Ansätze werden menschliche Verhaltensmuster angesichts der permanenten Informationsflut analysiert. Dieser Band stellt erstmals für den deutschen Raum den aktuellen Forschungsstand umfassend vor.