
A termék adatai:
ISBN13: | 9781009206730 |
ISBN10: | 1009206737 |
Kötéstípus: | Puhakötés |
Terjedelem: | 68 oldal |
Méret: | 229x151x4 mm |
Súly: | 120 g |
Nyelv: | angol |
796 |
Témakör:
Intercultural Communication and Identity
Sorozatcím:
Elements in Intercultural Communication;
Kiadó: Cambridge University Press
Megjelenés dátuma: 2024. február 15.
Normál ár:
Kiadói listaár:
GBP 17.00
GBP 17.00
Az Ön ára:
8 033 (7 650 Ft + 5% áfa )
Kedvezmény(ek): 10% (kb. 893 Ft)
A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
Kattintson ide a feliratkozáshoz
Kattintson ide a feliratkozáshoz
Beszerezhetőség:
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Nem tudnak pontosabbat?
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Rövid leírás:
This Element provides an overview of how identity is fundamental to exploring critical intercultural communication.
Hosszú leírás:
This Element asserts how identity as a construct enables a critical awareness of how speakers position themselves and are positioned by others in intercultural encounters. It discusses how identity vis-...-vis culture has been theorized through social psychological, poststructuralist, and critical lenses, and how identity is discursively constructed and mediated. Rejecting essentialist notions of language and culture, this Element demonstrates how inscriptions of identity such as race, ethnicity, nationality, and class can be used to critically examine the dynamics of situated intercultural encounters and to understand how such interactions can index competing and colluding ideologies. By examining identity research from different parts of the world, it casts a light on how identities are performed in diverse intercultural contexts and discusses research methodologies that have been employed to examine identity in intercultural communication.
Tartalomjegyzék:
1. Introduction; 2. Theorizing identity; 3. Performing identity; 4. Categorizing identity; 5. Contextualizing identity; 6. Researching identity; 7. Conclusion; References.