• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Hírek

  • 0
    International Sport Business Management: Issues and New Ideas

    International Sport Business Management by Zhang, James J.; Pitts, Brenda G.; Johnson, Lauren M.;

    Issues and New Ideas

    Sorozatcím: World Association for Sport Management Series;

      • 10% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 39.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        20 238 Ft (19 275 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 10% (cc. 2 024 Ft off)
      • Discounted price 18 215 Ft (17 348 Ft + 5% áfa)

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 1
    • Kiadó Routledge
    • Megjelenés dátuma 2023. január 9.

    • ISBN 9780367740504
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem314 oldal
    • Méret 234x156 mm
    • Súly 435 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 23 Illustrations, black & white; 23 Line drawings, black & white; 30 Tables, black & white
    • 486

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    This book showcases new research in sport business management around the world, offering a platform for the international exchange of ideas, best practices and scientific inquiries in a globalized sport economy.

    Több

    Hosszú leírás:

    This book showcases new research in sport business management around the world, offering a platform for the international exchange of ideas, best practices, and scientific inquiries in a globalized sport economy.


    Featuring work from leading sport management scholars from around the world ? including North America, South America, Europe, Africa, and Asia ? the book addresses a variety of global, regional, national, and community issues that are central to successful sport management. Combining both qualitative and quantitative studies, it explores key themes such as the emergent environment, managing change, organizational transformation, application of technology, marketing and promotion, and research protocols. New case studies cover topics such as entrepreneurship and innovation, sport broadcasting, digital technologies, youth and college sports, and the development of the sport management curriculum.


    International Sport Business Management is a fascinating reading for all students and scholars of sport management, sport business, and sport marketing, as well as for any professional working in the sport and leisure industries.

    Több

    Tartalomjegyzék:


    Issues and new ideas in international sport management: an introduction 1


    JAMES J. ZHANG, JOHN BREEDLOVE, ANDREW KIM, HANNAH H. BO, DEVIN J. F. ANDERSON, TROY T. ZHAO, LAUREN M. JOHNSON AND BRENDA G. PITTS


    PART I


    Global issues 17


    2 Emerging sport management challenges in Latin America: a look at professional preparation 19


    FLÁVIA DA CUNHA BASTOS


    3 Sport management curricula in Africa: issues and challenges 36


    ANNELIESE GOSLIN


    4 How to assess the sporting impact of international sporting events in Taiwan: methodological perspective 51


    YU HUANG


    5 Challenging issues in youth and high school sports in the United States 65


    RACHEL MADSEN AND ANNEMARIE FARRELL


    6 Issues, challenges, and suggestions for youth sports in America: who is really winning? 91


    ZACHARY BELDON


    7 Diversity in sport innovation 113


    JEPKORIR ROSE CHEPYATOR-THOMSON, WILLY KIPKEMBOI ROTICH, SEHWAN KIM, KATJA SONKENG, SHANNON JOLLY AND CHENELLE K. GOYEN


    8 Global issues and new ideas in sport management: exploring the role of culture in Ladies Professional Golf Association viewership 124


    EUISOO KIM, TYREAL Y. QIAN, LAUREN M. JOHNSON AND JAMES J. ZHANG


    PART II


    New ideas 143


    9 Impact of digital technology on optimizing organizational


    and social dynamics of the sport industry in China 145


    LIANGJUN ZHOU, LINYAN WANG AND JOHN BREEDLOVE


    10 Antecedents of establishing small and medium-sized sport enterprises 169


    SEYED MORTEZA AZIMZADEH, JERRED J. WANG AND BRENDA G. PITTS


    11 Entrepreneurial intent and orientation in cohorts of a university-accredited sport business management certificate program in Malawi 181


    ANNELIESE GOSLIN, DARLENE A. KLUKA AND KAROLINA NESSEL


    12 Assessing sports broadcasters? website quality: an examination of the influence of game quality 193


    NICOLAS G.A. LORGNIER, NICOLAS CHANAVAT, CHE-JEN SU AND SHAWN M. O?ROURKE


    13 The sport management professional of tomorrow 224


    BEN HATTINK, GERCO VAN DALFSEN AND ADRI BROEKE


    14 Strategies used by secondary school administrators to motivate teachers and students to be involved in sports 250


    ALFA SIMWANZA AND STEPHEN MABAGALA


    15 Athletic identity and academic performance of student-athletes in the U.S.: application of the


    Multiple Intelligence Theory 262


    AKUOMA NWADIKE AND JAMES J. ZHANG


    Több
    Mostanában megtekintett
    previous
    International Sport Business Management: Issues and New Ideas

    International Sport Business Management: Issues and New Ideas

    Zhang, James J.; Pitts, Brenda G.; Johnson, Lauren M.; (ed.)

    20 238 Ft

    next