John Cage Composing, Computing, and Curating - Skurvida, Sandra; - Prospero Internetes Könyváruház

John Cage Composing, Computing, and Curating
 
A termék adatai:

ISBN13:9781032717470
ISBN10:1032717475
Kötéstípus:Keménykötés
Terjedelem:174 oldal
Méret:246x174 mm
Súly:480 g
Nyelv:angol
Illusztrációk: 30 Illustrations, black & white; 10 Illustrations, color; 30 Halftones, black & white; 10 Halftones, color
700
Témakör:

John Cage Composing, Computing, and Curating

 
Kiadás sorszáma: 1
Kiadó: Routledge
Megjelenés dátuma:
 
Normál ár:

Kiadói listaár:
GBP 145.00
Becsült forint ár:
76 125 Ft (72 500 Ft + 5% áfa)
Miért becsült?
 
Az Ön ára:

68 513 (65 250 Ft + 5% áfa )
Kedvezmény(ek): 10% (kb. 7 613 Ft)
A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
Kattintson ide a feliratkozáshoz
 
Beszerezhetőség:

Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Nem tudnak pontosabbat?
 
  példányt

 
Rövid leírás:

This study reassesses Cage?s multifaceted practice from an integrated transdisciplinary perspective, using text as a premise for his musical, visual, lingual, and museal compositions.

Hosszú leírás:

This study reassesses Cage?s multifaceted practice from a transdisciplinary perspective, using text as a premise for his musical, visual, lingual, and museal compositions.


In his compositions, John Cage opened the structures of music, language, and the museum to change perpetuated by chance operations. His correspondences across history with an extended circle of creators, including Erik Satie, Marcel Duchamp, and Henry David Thoreau, among many others, erased single-minded authorship via methodical processing of source material. Foreshadowing ecological recycling, Cage?s late compositions for museum opened perspectives for posthuman mediation in curating and contemporary art. He conceived of anarchy as the coexistence of mutually aiding yet autonomous self-determinate entities. This book introduces Cage to the twenty-first century as a composer whose work intersects different temporalities and modes of being, the past and the present, the human and the non-human, and the individual and the communal.


The book will be of interest to scholars of art history, music, curatorial studies, and museum studies.

Tartalomjegyzék:

Introduction: Cage and the Posthuman  1. Repetition and Difference: Erik Satie  2. Chance Measures: After Duchamp  3. Text Music 4. Technologies of Indeterminacy  5. Museum as Instrument  Afterward: Cage and the Contemporary