
Journalism and the Muslim Narrative
Power, Resistance and Change
Sorozatcím: Routledge Research in Journalism;
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 145.00
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 7 338 Ft off)
- Discounted price 66 046 Ft (62 901 Ft + 5% áfa)
73 384 Ft
Beszerezhetőség
Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2025. június 11.
- ISBN 9781032641126
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem192 oldal
- Méret 234x156 mm
- Súly 453 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 1 Tables, black & white 700
Kategóriák
Rövid leírás:
This book presents an empirical analysis of how modern-day journalism practices contribute to the negative bias against Muslims in Britain, to provide an in-depth investigation of how we can better re-conceptualise journalism for our increasingly multicultural societies.
TöbbHosszú leírás:
Journalism and the Muslim Narrative presents an empirical analysis of how modern-day journalism practices contribute to the negative bias against Muslims in Britain, to provide an in-depth investigation of how we can better re-conceptualise journalism for our increasingly multicultural societies.
For more than 20 years, media activists and academic scholars have highlighted a bias in British newspapers where Muslims are portrayed as the problematic ?Other? of British society. This book draws on the representation of Muslims to contribute a critical, empirical analysis of contemporary journalistic practices in multicultural societies. This includes a deeper insight into media audiences and the public, journalism norms and values such as objectivity, balance and freedom of speech, the wider implications of the increasing digitalisation of the media, and the tensions between media structures and journalistic agency. As competition with social media heightens pressures on journalists to produce even more sensationalist and polarising coverage about Muslims, the book further offers a critical evaluation of how journalism needs to be re-imagined to realise its civic role in our progressively digitalised and diverse societies. Drawing on the first-hand accounts of newspaper journalists and editors, the author challenges our understanding of journalism and the role that journalists play in uniting, rather than dividing, our diverse societies.
This book builds a critical appraisal of academic perspectives from journalism, media and cultural studies, sociology, postcolonial theory and the study of race and religion, of how journalism practices can either perpetuate or challenge discriminatory and divisive narratives about Britain?s Muslim communities. It will be of value to journalism practitioners as well as academics studying journalism, media and communications, cultural studies and race and ethnicity studies.
TöbbTartalomjegyzék:
Introduction
1. Why Muslims?
2. Shaping the Narrative: How Journalists? Perceptions of Audiences Influence Muslim Representation
3. Rethinking Journalism: Roles, Norms, and Values
4. Why are media structures so hard to change?
5. Cultural Struggles and the Dynamics of Change
6. Beyond Representations: Transforming Diversity in Journalism
Conclusion
Index
Több