ISBN13: | 9780367697587 |
ISBN10: | 03676975811 |
Kötéstípus: | Puhakötés |
Terjedelem: | 228 oldal |
Méret: | 246x174 mm |
Súly: | 420 g |
Nyelv: | angol |
Illusztrációk: | 61 Illustrations, black & white; 10 Illustrations, color; 61 Halftones, black & white; 10 Halftones, color |
657 |
A művészetről általában
Festészet, grafika
Vallástudomány általában
Őskor, ókor (a római birodalom bukásáig)
Egyéb nem keresztény vallások
Művészettörténet általában
Ókor
A művészetről általában (karitatív célú kampány)
Festészet, grafika (karitatív célú kampány)
Vallástudomány általában (karitatív célú kampány)
Őskor, ókor (a római birodalom bukásáig) (karitatív célú kampány)
Egyéb nem keresztény vallások (karitatív célú kampány)
Művészettörténet általában (karitatív célú kampány)
Ókor (karitatív célú kampány)
Late Antique Portraits and Early Christian Icons
GBP 39.99
Kattintson ide a feliratkozáshoz
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
This book focuses on the earliest surviving Christian icons, dated to the sixth and seventh centuries, which resemble three other well-established genres of ?sacred portrait? also produced during late antiquity, namely Roman imperial portraiture, Greco-Egyptian funerary portraiture and panel-paintings depicting non-Christian deities.
This book focuses on the earliest surviving Christian icons, dated to the sixth and seventh centuries, which bear many resemblances to three other well-established genres of ?sacred portrait? also produced during late antiquity, namely Roman imperial portraiture, Graeco-Egyptian funerary portraiture and panel paintings depicting non-Christian deities.
Andrew Paterson addresses two fundamental questions about devotional portraiture ? both Christian and non-Christian ? in the late antique period. Firstly, how did artists visualise and construct these images of divine or sanctified figures? And secondly, how did their intended viewers look at, respond to, and even interact with these images? Paterson argues that a key factor of many of these portrait images is the emphasis given to the depicted gaze, which invites an intensified form of personal encounter with the portrait?s subject.
The book will be of interest to scholars working in art history, theology, religion and classical studies.