Law, Human Creativity and Generative Artificial Intelligence - Kalpokien?, Julija; - Prospero Internetes Könyváruház

Law, Human Creativity and Generative Artificial Intelligence

Regulatory Options
 
Kiadás sorszáma: 1
Kiadó: Routledge
Megjelenés dátuma:
 
Normál ár:

Kiadói listaár:
GBP 48.99
Becsült forint ár:
25 719 Ft (24 495 Ft + 5% áfa)
Miért becsült?
 
Az Ön ára:

20 576 (19 596 Ft + 5% áfa )
Kedvezmény(ek): 20% (kb. 5 144 Ft)
A kedvezmény érvényes eddig: 2024. december 31.
A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
Kattintson ide a feliratkozáshoz
 
Beszerezhetőség:

Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Nem tudnak pontosabbat?
 
  példányt

 
Rövid leírás:

This book addresses the complex issue of human creativity in the age of Artificial Intelligence.

Hosszú leírás:

This book addresses the complex issue of human creativity in the age of Artificial Intelligence.


Artificial intelligence (AI) is increasingly being used to create texts, images, and musical compositions. This increase in the application of AI within the creative industries can of course enhance human performance while producing creative and commercial challenges for human authors. Against this background, this book considers how current mechanisms for incentivising creativity ? including legal regulations, such as copyright, state funding and tax regimes ? are inadequate in the age of AI. Acknowledging the opportunity that AI presents, the book then proposes alternative regulatory mechanisms through which human creativity can be incentivised.


This book will appeal to scholars and researchers in the areas of socio-legal studies, intellectual property law, media law, and law and technology.

Tartalomjegyzék:

 1. Introduction 2. AI and the Creative Industries: Challenges and Opportunities 3. Human Author vs AI: Can Copyright Still Protect Human Authors? 4. Subsidising the Humans ? Can It Work? 5. Human Creativity as Part of ESG and CSR 6. Designations and Strengthening Consumer Protection ? To the Rescue of Human Author 7. Conclusions