• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Learning for Work: How Industrial Education Fostered Democratic Opportunity

    Learning for Work by Goddard, Connie;

    How Industrial Education Fostered Democratic Opportunity

      • 10% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 22.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        11 345 Ft (10 805 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 10% (cc. 1 135 Ft off)
      • Kedvezményes ár 10 211 Ft (9 725 Ft + 5% áfa)

    11 345 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 1
    • Kiadó University of Illinois Press
    • Megjelenés dátuma 2024. szeptember 30.
    • Kötetek száma Paperback

    • ISBN 9780252088148
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem312 oldal
    • Méret 229x152x25 mm
    • Súly 481 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 31 black & white photographs
    • 608

    Kategóriák

    Hosszú leírás:

    Founded in 1883, the Chicago Manual Training School (CMTS) was a short-lived but influential institution dedicated to teaching a balanced combination of practical and academic skills. Connie Goddard uses the CMTS as a door into America’s early era of industrial education and the transformative idea of “learning to do.”

    Rooting her account in John Dewey’s ideas, Goddard moves from early nineteenth century supporters of the union of learning and labor to the interconnected histories of CMTS, New Jersey’s Manual Training and Industrial School for Colored Youth, North Dakota’s Normal and Industrial School, and related programs elsewhere. Goddard analyzes the work of movement figures like abolitionist Theodore Weld, educators Calvin Woodward and Booker T. Washington, social critic W.E.B. Du Bois, Dewey himself, and his influential Chicago colleague Ella Flagg Young. The book contrasts ideas about manual training held by advocate Nicholas Murray Butler with those of opponent William Torrey Harris and considers overlooked connections between industrial education and the Arts and Crafts Movement.

    An absorbing merger of history and storytelling, Learning for Work looks at the people who shaped industrial education while offering a provocative vision of realizing its potential today.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Acknowledgments

    Preface: Learning How the Work of the World Is Done

    1. Through Mind and Hand to Manhood
    2. Learning and Doing Arrives in Chicago
    3. Joining Hands and Heads on the Midway
    4. A “Star of Hope” Defines Industrial Education
    5. The People’s School on the Prairie and How It Grew
    6. Agency and Efficiency: Manual Training Becomes Vocational Education

    Epilogue: Lessons on Education and Work from Bordentown and Ellendale

    Notes

    Bibliography

    Credits

    Index

    Több