
Learning to Talk Shop
Mercantile Mischief and Popular Pedagogy in Premodern England
Sorozatcím: RaceB4Race: Critical Race Studies of the Premodern;
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 56.00
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 2 834 Ft off)
- Discounted price 25 507 Ft (24 293 Ft + 5% áfa)
28 341 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó University of Pennsylvania Press
- Megjelenés dátuma 2025. augusztus 12.
- Kötetek száma Print PDF
- ISBN 9781512826975
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem344 oldal
- Méret 229x152 mm
- Súly 666 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 22 b/w illus. 0
Kategóriák
Hosszú leírás:
A new account of premodern education that offered non-elite readers lessons in navigating the premodern marketplace
Learning to Talk Shop explores the phrasebooks and guides to conversations that flooded the marketplace in the fifteenth and sixteenth centuries, making a virtual classroom available to an audience who could not afford or did not have access to formal education. Privileging market share and mercantile savvy over moral instruction and linguistic mastery, these mischievous little books offered readers lessons in the pragmatic, and murky, ethics of the premodern marketplace, teaching them bargaining tactics, insults, pick up lines, and strategies for welching on debts.
Revealing what happens when language learning itself undergoes a translation out of the classroom, into the marketplace and further down the social ladder, Susan E. Phillips offers a new account of premodern education, not through erudite tombs and schoolmaster sovereigns, but through these practical books that enabled non-elite readers to thrive in an environment not particularly conducive to their success. Phillips asks what we learn and whom we can see when we look at premodern education from this humbler, more mischievous perspective, telling the tales of resourceful chambermaids, savvy black stableboys, and arithmetically adept barmaids as well as the story of a schoolgirl who compiled a textbook of her own and the narrative of a black schoolmaster teaching in Shakespeare?s London.
In these stories, Phillips finds the liberatory potential in a discourse that has previously been read as upholding traditional social hierarchies in the premodern period. If we expand our archive beyond the Latin textbooks of the grammar school classroom to include these bestselling bi- and multilingual vernacular textbooks, Phillips contends, we can see a radically different set of possibilities?a premodern pedagogy that is more expansive, more flexible, and more inclusive.

Media Ethics: Cases and Moral Reasoning
106 281 Ft

Hypertension Secrets
15 691 Ft

Elite Theatre in Ming China, 1368-1644
73 384 Ft