Making Sense of Social Research - Williams, Malcolm; - Prospero Internetes Könyváruház

Making Sense of Social Research
 
A termék adatai:

ISBN13:9780761964223
ISBN10:0761964223
Kötéstípus:Puhakötés
Terjedelem:222 oldal
Méret:242x170 mm
Nyelv:angol
0
Témakör:

Making Sense of Social Research

 
Kiadás sorszáma: First Edition
Kiadó: SAGE Publications Ltd
Megjelenés dátuma:
 
Normál ár:

Kiadói listaár:
GBP 52.00
Becsült forint ár:
27 300 Ft (26 000 Ft + 5% áfa)
Miért becsült?
 
Az Ön ára:

25 116 (23 920 Ft + 5% áfa )
Kedvezmény(ek): 8% (kb. 2 184 Ft)
A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
Kattintson ide a feliratkozáshoz
 
Beszerezhetőség:

Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Nem tudnak pontosabbat?
 
  példányt

 
Rövid leírás:

This accessible, well-judged text provides students with a matchless introduction to generic research skills.

Hosszú leírás:
What are the essentials for undergraduates and postgraduates engaged in quantitative and qualitative research? How can the gap between formulating a research question and carrying out research be bridged? This accessible, well-judged text provides students with a matchless introduction to generic research skills. It is uncluttered, direct and unpatronizing. Key features of the book are:



- Accessibility


- Clarification of key issues and problem solving guidance


- Demonstration of the importance of interplay between theory and research


- Realism in defining essential research issues and the problems that researchers encounter



`It is not the case that "anyone can do social research", most research requires training. Here Malcolm Williams provides such training.... Helpful and often humorous' - Roger Sapsford, University of Teesside

'It is not the case that "anyone can do social research", most research requires training. Here Malcolm Williams provides such training ? economical. Helpful and often humorous' - Roger Sapsford, University of Teesside

Tartalomjegyzék:
Introduction
Science and Commitment in Social Research
From Question to Method
Research as Interpretation
Selecting and Sampling
Survey Research
Questionnaire Design
Analysing Survey Data
The Ethics of Social Research
Designing Research
Reporting Findings