• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Hírek

  • 0
    Materializing Art History

    Materializing Art History by Doy, Gen;

    Sorozatcím: Materializing Culture;

      • 10% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 50.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        25 305 Ft (24 100 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 10% (cc. 2 531 Ft off)
      • Discounted price 22 775 Ft (21 690 Ft + 5% áfa)

    Beszerezhetőség

    Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó Berg Publishers
    • Megjelenés dátuma 1998. május 1.
    • Kötetek száma Hardback

    • ISBN 9781859739334
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem288 oldal
    • Méret 234x156x18 mm
    • Súly 576 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk illustrations, bibliography, index
    • 0

    Kategóriák

    Hosszú leírás:

    Quite a number of studies have assessed the value of Marxism to literary criticism, but there has been no recent and systematic study of what Marxism has to offer the social history of art. In situating the various strands of Marxist art history and the social history of art within ideological, political and historical contexts, this book represents a significant contribution to the study of visual culture at a time when old trends in Marxist art history are being reappraised. The author argues that the fragmented and confused state of the social history of art is the result of many radical cultural and art historians' move away from, rejection of, or even ignorance of Marxism, and their espousal of postmodern theories without any adequate method to position themselves in relation to these theories. Further, the reasons for this are ultimately to be found in the material conditions of late twentieth century culture and society, in the political disorientation of liberals and most of the Left, or what Jameson and Mandel describe as late capitalism. Focusing on developments in the visual arts over the last eighty years but drawing extensively on historical precedents, this book demonstrates that Marxism is far subtler than is commonly assumed. The author looks at works which appear 'easy' to understand in Marxist terms, but more importantly, non-figurative works and works by women and black artists which Marxists have generally shied away from tackling. Certain to become standard reading on a number of courses, this book clearly and persuasively demonstrates that Marxism can help the art and cultural historian take a more nuanced approach to visual culture.

    Több