
Mathematical Modelling from a Cognitive Perspective
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 135.00
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 6 832 Ft off)
- Discounted price 61 491 Ft (58 563 Ft + 5% áfa)
68 323 Ft
Beszerezhetőség
Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2025. május 16.
- ISBN 9781041044345
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem114 oldal
- Méret 254x178 mm
- Nyelv angol 700
Kategóriák
Rövid leírás:
This edited volume provides readers with a snapshot of some of the current thinking on mathematical modelling education. It focuses on the relationship between cognitive and metacognitive activities and student approaches to attempting to solve real-world modelling problems.
TöbbHosszú leírás:
This edited volume provides readers with a snapshot of some of the current thinking on mathematical modelling education. It focuses on the relationship between cognitive and metacognitive activities and student approaches to attempting to solve real-world modelling problems.
This book presents a focused review of some current thinking and research on mathematical modelling education focusing on the relationship between cognitive and metacognitive activities and secondary student approaches to attempting to solve real-world modelling problems. The results of the review highlight areas where theoretical constructs are well advanced and point to areas where development and empirical confirmation are required. Four empirical studies showcase both qualitative and quantitative studies, providing recent findings resulting from a cognitive analysis of student modelling activity in classroom settings or under test conditions. Solving of data-rich modelling tasks, using strategic knowledge about drawing during modelling activities, connecting metacognitive individual strategies, metacognitive group strategies and modelling competencies, and the activation and nurturing of students? mathematical thinking during the solution of a design problem are considered.
The book will be of interest to researchers, teachers and teacher educators and curriculum and educational policy writers. It was originally published as a special issue of Mathematical Thinking and Learning.
TöbbTartalomjegyzék:
Introduction ? Modelling from a Cognitive Perspective: Theoretical Considerations and Empirical Contributions 1. Modelling the Phenomenon versus Modelling the Data Set 2. Does Strategic Knowledge Matter? Effects of Strategic Knowledge about Drawing on Students? Modelling Competencies in the Domain of Geometry 3. Metacognition in Mathematical Modelling: the Connection between Metacognitive Individual Strategies, Metacognitive Group Strategies and Modelling Competencies 4. Mathematical Thinking about Systems ? Students Modelling a Biometrics Identity Verification System
Több