
Meaning in the Midst of Performance
Contradictions of Participation
Sorozatcím: Routledge Advances in Theatre & Performance Studies;
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 42.99
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 2 176 Ft off)
- Discounted price 19 581 Ft (18 649 Ft + 5% áfa)
21 757 Ft
Beszerezhetőség
Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2025. május 27.
- ISBN 9781032660967
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem196 oldal
- Méret 234x156 mm
- Nyelv angol
- Illusztrációk 12 Illustrations, black & white; 12 Halftones, black & white 700
Kategóriák
Rövid leírás:
Borrowing concepts from cognitive philosophy and bringing them into a conversation with critical theory, Gareth White sharply examines meaning as a process that happens to us as we are engaged in the problems and negotiations of a participatory performance.
TöbbHosszú leírás:
Being an audience participant can be a confusing and contradictory experience. When a performance requires us to do things, we are put in the situation of being both actor and spectator, of being part of the work of art while also being the audience who receives it, and of being both perceiving subject and aesthetic object. This book examines these contradictions ? and many others ? as they appear by accident and by design in increasingly popular forms of interactive, immersive, and participatory performance in theatre and live art.
Borrowing concepts from cognitive philosophy and bringing them into a conversation with critical theory, Gareth White sharply examines meaning as a process that happens to us as we are engaged in the problems and negotiations of a participatory performance.
This study will be of great interest to scholars and students of theatre and performance, intermedial arts and games studies, and to practising artists.
TöbbTartalomjegyzék:
Acknowledgements
Introduction
1 Watching, doing, meaning
Contradiction 1: Watching
Contradiction 2: Action
Contradiction 3: Body
2 Other people/other things
Contradiction 4: Object
Contradiction 5: Affect
Contradiction 6: Play
3 Autonomy/Identity
Contradiction 7: Authenticity
Contradiction 8: Mediation
Contradiction 9: Identity
Conclusion. Culture, crisis, aesthetics
Contradiction 10: Culture
Contradiction 11: A Post Covid Coda
Index
Több