Mobility and Identity in US Genre Painting - Baradel, Lacey; - Prospero Internetes Könyváruház

Mobility and Identity in US Genre Painting

Painting at the Threshold
 
Kiadás sorszáma: 1
Kiadó: Routledge
Megjelenés dátuma:
 
Normál ár:

Kiadói listaár:
GBP 39.99
Becsült forint ár:
20 448 Ft (19 475 Ft + 5% áfa)
Miért becsült?
 
Az Ön ára:

16 359 (15 580 Ft + 5% áfa )
Kedvezmény(ek): 20% (kb. 4 090 Ft)
A kedvezmény érvényes eddig: 2024. december 31.
A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
Kattintson ide a feliratkozáshoz
 
Beszerezhetőség:

Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Nem tudnak pontosabbat?
 
  példányt

 
Rövid leírás:

This book examines the portrayal of themes of boundary crossing, itinerancy, relocation, and displacement in United States genre paintings during the second half of the long nineteenth century (ca. 1860-1910).

Hosszú leírás:

This book examines the portrayal of themes of boundary crossing, itinerancy, relocation, and displacement in US genre paintings during the second half of the long nineteenth century (c. 1860?1910).


Through four diachronic case studies, the book reveals how the high-stakes politics of mobility and identity during this period informed the production and reception of works of art by Eastman Johnson (1824?1906), Enoch Wood Perry, Jr. (1831?1915), Thomas Hovenden (1840?95), and John Sloan (1871?1951). It also complicates art history?s canonical understandings of genre painting as a category that seeks to reinforce social hierarchies and emphasize more rooted connections to place by, instead, privileging portrayals of social flux and geographic instability.


The book will be of interest to scholars working in art history, literature, American studies, and cultural geography.

Tartalomjegyzék:
Introduction 1. Mobility and Containment in Eastman Johnson?s Genre Paintings 2. Mapping Enoch Wood Perry?s Genre Scenes 3. Crossing Thresholds in Thomas Hovenden?s Breaking Home Ties 4. Dislocation and Connection in John Sloan?s Scenes of Urban Transport Conclusion