• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Hírek

  • 0
    Monstrosity in Games and Play: A Multidisciplinary Examination of the Monstrous in Contemporary Cultures

    Monstrosity in Games and Play by Blom, Joleen; Ford, Dom; Hutchinson, Rachael; Stang, Sarah; Meriläinen, Mikko; Blom, Joleen;

    A Multidisciplinary Examination of the Monstrous in Contemporary Cultures

    Sorozatcím: Games and Play; 11;

      • Kiadói listaár GBP 113.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        57 189 Ft (54 466 Ft + 5% áfa)

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó Amsterdam University Press
    • Megjelenés dátuma 2025. január 14.

    • ISBN 9789463725682
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem294 oldal
    • Méret 234x156 mm
    • Súly 574 g
    • Nyelv angol
    • 679

    Kategóriák

    Hosszú leírás:

    Monsters fascinate us. From ancient folklore to contemporary digital games, they are at the core of the stories we tell. They reflect our fears, deepest desires, and the monstrosity hidden within ourselves. Monsters hold a mirror to our contemporary society and reveal who we truly are.

    This edited collection examines monsters and monstrosity in games and play. Monsters are a key feature of most games: we fight, kill, and eat them?and sometimes, we become them. However, monsters in games and play are not only entertaining but also a reflection of the monstrosity of our world. In this book, twenty-two scholars explore how themes such as mental health, colonialism, individualism, disability, gender, sexuality, racism, and exclusion are reflected in the monsters we interact with in games, play, and our daily lives both online and offline.

    Monstrosity in Games and Play is recommended to readers interested in the monstrous in contemporary game cultures and their surrounding societies.

    Több

    Tartalomjegyzék:


    Introduction by Sarah Stang, Mikko Merilainen, Joleen Blom, and Lobna Hassan
    Part I: Monstrous Representations
    1. ?Honor Died on the Beach?: Constructing Japaneseness Through Monstrosity in Ghost of Tsushima by Dom Ford and Joleen Blom
    2. For the Love of Monsters: Yokai and Colonialism in Japanese Games by Rachael Hutchinson
    3. Translating Horrific History: Philippine Mythological and Folk Creatures, the Trauma of Colonial History, and the Limits of Nationalism in the Design and Narrative of Nightfall: Escape by Christoffer Mitch C. Cerda
    4. Monster-Order Brides: Framing the Bride of Frankenstein Trope in The Wanderer, Fable II, and Dragon Age II by Caighlan Smith
    5. Beyond Women Monsters and Psychoanalytic Terrors: The Monstrous-Feminine and Horror Cinematic Tropes in The Evil Within 2 by Nazely Hartoonian
    6. The Monstrosity of Stigma: Mental Health Representation in Video Games by Kelli Dunlap and Rachel Kowert
    7. Monstrosity as Neurodiversity and The Procedural Rhetoric of Psychosis in Hellblade: Senua?s Sacrifice (2017) by Lisanne Meinen
    Part II: Monstrous Interpretations
    8. Hidden Monsters: Conspiracy Aesthetics in Video Games by Lars de Wildt
    9. Performing Monstrosity in Twitch Chat by Rachel Linn
    10. Games of Personal Horror: Shadow Work and Role-playing Experiences by Sarah Lynne Bowman
    11. The Presentation of Self in Everyday Virtual Murder: Commodified Monstrosity in Diablo III by J. Tuomas Harviainen, Johanna Granvik, and Henry Korkeila
    12. Monstrous Academics by Diane Carr, Shakuntala Banaji, and Hakan Ergül
    Complete References
    Index

    Több