
-
5% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár EUR 89.95
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 5% (cc. 1 908 Ft off)
- Discounted price 36 248 Ft (34 522 Ft + 5% áfa)
38 156 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó De Gruyter Oldenbourg
- Megjelenés dátuma 2025. április 21.
- ISBN 9783111341279
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem368 oldal
- Méret 230x155 mm
- Súly 647 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 11 Illustrations, black & white; 8 Illustrations, color; 20 Tables, black & white 0
Kategóriák
Hosszú leírás:
Games create worlds made of many different elements, but also of rules, systems and structures for how we act in them. So how can we make sense of them? Mytholudics: Games and Myth lays out an approach to understanding games using theories from myth and folklore.
Myth is taken here not as an object but as a process, a way of expressing meaning. It works to naturalise arbitrary constellations of signs, to connect things in meaning. Behind the phrase ?just the way it is? is a process of mythologization that has cemented it.
Mytholudics lays out how this understanding of myth works for the analysis of games. In two sections each analysing five digital games, it then shows how this approach works in practice: one through the lens of heroism and one through monstrosity. These ask questions such as what heroic mythology is constructed in Call of Duty? What do the monsters in The Witcher tell us about the game?s model of the world? How does Hellblade: Senua?s Sacrifice weave a conflict between Norse and Pictish mythology into one between competing models of seeing mental illness?
This method helps to see games and their worlds in the whole. Stories, gameplay, systems, rules, spatial configurations and art styles can all be considered together as contributing to the meaning of the game.
Több