
Opera after 1900
Sorozatcím: The Ashgate Library of Essays in Opera Studies;
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 31.99
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 1 619 Ft off)
- Discounted price 14 571 Ft (13 877 Ft + 5% áfa)
16 190 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2024. október 14.
- ISBN 9781032918914
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem538 oldal
- Méret 246x174 mm
- Súly 453 g
- Nyelv angol 654
Kategóriák
Rövid leírás:
This volume reprints articles that cover an array of significant twentieth-century operas and critical questions about them. The anthologized articles are organized according to the place of origin of the operas discussed in each of them. In contrast, the introduction follows a thematic approach and considers questions of genre and reception; persp
TöbbHosszú leírás:
The articles reprinted in this volume treat operas as opera and from some sort of critical angle; none of the articles uses methodology appropriate for another kind of musical work. Additional criteria used in selecting the articles were that they should not have been reprinted widely before and that taken together they should cover an extended array of significant operas and critical questions about them. Trends in Anglophone scholarship on post-1900 opera then determined the structure of the volume. The anthologized articles are organized according to the place of origin of the opera discussed in each of them; the introduction, however, follows a thematic approach. Themes considered in the introduction include questions of genre and reception; perspectives on librettos and librettists; words, lyricism, and roles of the orchestra; and modernism and other political contexts.
TöbbTartalomjegyzék:
Contents: Introduction; Part I Operas by Viennese Composers, ca. 1910-1935: Expressive principle and orchestral polyphony in Schoenberg's Erwartung, Carl Dahlhaus; 'Die Frauenfrage' in Erwartung: Schoenberg's collaboration with Marie Pappenheim, Elizabeth L. Keathley; A Florentine Tragedy, or woman as mirror, Sherry D. Lee; Schoenberg as Moses and Aron, Joseph Auner; Berg's Propaganda pieces: the 'Platonic idea' of Lulu, Margaret Notley. Part II Operas from Other European Contexts: The Verbunkos and Bart??k's modern style: the case of Duke Bluebeard's Castle, Judit Frigyesi; Hans Pfitzner's Palestrina and the impotence of early lateness, Stephen McClatchie; Ariadne, Daphne and the problem of Verwandlung, Bryan Gilliam; The concept of epic opera: theoretical anomalies in the Brecht-Weill partnership, Stephen Hinton; French identity in flux: the triumph of Honegger's Antigone, Jane F. Fulcher; Back to the future: Shostakovich's revision of Leskov's 'Lady Macbeth of Mtsensk District', Caryl Emerson. Part III Operas by Britten and Birtwistle: 'Peter Grimes': the growth of the libretto, Philip Brett; 'Twisted relations': method and meaning in Britten's Billy Budd, Arnold Whittall; Why does Miles die? A study of Britten's The Turn of the Screw, Clifford Hindley; The shadow of opera: dramatic narrative and musical discourse in Gawain, David Beard. Part IV Operas Composed in the United States: Porgy and Bess: 'an American Wozzeck', Christopher Reynolds; Kurt Weill, modernism, and popular culture: ??ffentlichkeit als Stil, Kim H. Kowalke; The best of all possible worlds: the Eldorado episode in Leonard Bernstein's Candide, Elizabeth B. Crist; The great American opera: Klinghoffer, Streetcar, and the exception, Lawrence Kramer; Instrumental dramaturgy as humane comedy: What Next? by Elliott Carter and Paul Griffiths, Anne C. Shreffler; Name Index.
Több