
Opportunities for Learning ? A Sociological Perspective
A Sociological Perspective
Sorozatcím: Catholic Schools and the Common Good;
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 73.00
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 3 695 Ft off)
- Discounted price 33 251 Ft (31 667 Ft + 5% áfa)
36 945 Ft
Beszerezhetőség
Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó MR ? University of Notre Dame Press
- Megjelenés dátuma 2025. június 15.
- Kötetek száma Print PDF
- ISBN 9780268209391
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem602 oldal
- Méret 229x152x33 mm
- Súly 666 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 54 Tables, black & white; 10 Graphs 700
Kategóriák
Hosszú leírás:
Opportunities for Learning brings together the works of one of the most highly regarded past presidents of the American Sociological Association, focusing on uncovering and addressing educational inequities in elementary and secondary schools.
Few sociologists of education can rival the depth and breadth of Maureen T. Hallinan?s contributions to the field. This book compiles her writings, some of which have never been published before, to bring the full insight of both her sociological imagination and her theoretical and empirical research. Through articles, book chapters, and invited lectures, Hallinan explores the interplay among theory, research, and policy. Other pieces focus on the importance of opportunities to learn, peer friendships, and ability grouping for instruction. She writes in depth about various attempts of educational reform and the effects of Catholic schools. Hallinan sought to address the enduring problems of sociological theorizing and research within education, and her writings contribute important insights and provide foundations for the next generation of social scientists.
This collection demonstrates Hallinan?s keen ability to communicate balanced inquiry by engaging multiple perspectives in her theoretical framework coupled with strong empirical testing of the relationships.
"Opportunities for Learning highlights the expanse of Maureen Hallinan's research. Her considerable contributions to sociology, education, and especially Catholic education continue to be impactful today. I admired her as an eminent scholar and appreciated her incisive wit. We were fortunate to have her as part of the Notre Dame community." ?Rev. Robert A. Dowd, C.S.C., president, University of Notre Dame
Több