ISBN13: | 9781032191836 |
ISBN10: | 103219183X |
Kötéstípus: | Puhakötés |
Terjedelem: | 242 oldal |
Méret: | 234x156 mm |
Súly: | 453 g |
Nyelv: | angol |
Illusztrációk: | 1 Illustrations, black & white; 1 Line drawings, black & white; 10 Tables, black & white |
573 |
Szociológia általában, módszertan, kézikönyvek
A művészetről általában
Területi, regionális tanulmányok
Irodalomtudomány általában, referensz művek
Nyelvtudomány általában, szótárak
Zenetudomány általában, zenetörténet
Pop, rock
Mítoszok, legendák
Néprajz általában
Kulturális antropológia
Szociológia általában, módszertan, kézikönyvek (karitatív célú kampány)
A művészetről általában (karitatív célú kampány)
Területi, regionális tanulmányok (karitatív célú kampány)
Irodalomtudomány általában, referensz művek (karitatív célú kampány)
Nyelvtudomány általában, szótárak (karitatív célú kampány)
Zenetudomány általában, zenetörténet (karitatív célú kampány)
Pop, rock (karitatív célú kampány)
Mítoszok, legendák (karitatív célú kampány)
Néprajz általában (karitatív célú kampány)
Kulturális antropológia (karitatív célú kampány)
Oral Epic Traditions in China and Beyond
GBP 39.99
Kattintson ide a feliratkozáshoz
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
This volume charts the development of the genre over the course of the twentieth century, traces the formation of theoretical systems, and introduces the author's own explorations of the 20th-century Mongolian bard Arimpil?s singing of his native epic poetry.
This volume is the masterpiece of Chao Gejin, one of the best-known Chinese scholars of epic studies, during the last several decades between the 20th and 21st centuries.
The discussion ranges from Homeric and Indo-European epics to renewed discoveries of age-old African and Asian epics. The author details developments in research from Parry and Lord?s work on Homeric epics and Serbo-Croatian oral poetry to his own research on the Mongol heroic epic. The book traces the formation of theoretical systems such as Oral Formulaic Theory, Ethnopoetics, and Performance Theory, and ends with the author?s explorations of the 20th-century Mongolian singer Arimpil?s singing of his native epic poetry. By combining China?s theoretical concerns in verbal art and Western theories in folklore, Chao illustrates the nature and feature of oral epic in many ways, and is heading for constructing an oral poetics in a broader sense.
Students and scholars of epic studies, literature, folklore, and anthropology will find this an essential reference.